دانلود فایل

پاورپوینت,مقاله,پی دی اف,تحقیق,جزوه دانشگاهی,,نمونه سوال,دانلود رایگان

دانلود فایل

پاورپوینت,مقاله,پی دی اف,تحقیق,جزوه دانشگاهی,,نمونه سوال,دانلود رایگان

دانلود کامل و جامع تحقیق مقام زن در قرآن


تحقیق-مقام-زن-در-قرآن
تحقیق مقام زن در قرآن
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 44
حجم فایل: 30 کیلوبایت
قیمت: 250000 تومان

  
مشخصات فایل :
موضوع : مقام زن در قرآن،
قالبندی : Word
تعداد صفحات : 44


بخشی از متن تحقیق :
نگرش به زن و مقام او , یکى از مقوله هاى مطرح شده در قرآن است که باعث بحث ها و انتقاد هاى شدید ى شده است . رشد و تکامل ساختارهاى اجتماعى و اقتصادى جوامع سنتى , بخصوص کشورهایى که اسلام دین برتر و اصلى آن است , باعث شده است که زنها هر چه بیشتر در صحنه هاى اجتماعى و اقتصادى جامعه ظاهر شوند و نقش مهمترى را در جامعه ایفا کنند. دقیقا این مسئله با دستورات قرآن مغایرت دارد و باعث شده است که دستورات قرآ ن بعنوان ترمزى در راه پیشرفت این جوامع عمل کند. در حالى که تکامل و پیشرفت جوامع بشرى ایجاب میکند که زنان از حقوق شهروندى و اجتماعى برابر با مردان برخوردار باشند , ولى قرآن نه تنها حق شرکت زنان درفعالیت هاى اجتماعى را نفى میکند, بلکه ارزش و نقش زن را تا حد ابزارى براى لذت و آرامش مردها پائین مى آورد.
در چند دهه اخیر روشنفکران مذهبى تلاش بسیارى کردند که از نقش به اصطلاح والاى زن در اسلام داستانها بسازند و از آیاتى که ذیلا مى آید تفصیر هاى آبرومندانه ترى ارائه دهند. نمونه بارز این روشنفکران على شریعتى است . ایشان با داستانسرایى و اسطوره سازى , که با واقعیتهاى تاریخى هیچ گونه سازگارى ندارد , تلاش زیادى کرد تا نشان دهد که زن در اسلام و قرآن از نقش والایى برخوردار است . على شریعتى با داستانسرایى سعى کرد از فاطمه و زینب شخصیتى متفاوت و آزاده ارائه دهد. ولى واقعیتها و دستور عملهاى اسلام و قرآن, نگرشى ضد انسانى در این رابطه دارد ودقیقا چنین نگرشى در طول تاریخ ¸ باعث فجایع بیشمارى شده است .
ما در این نوشته کوتاه سعى میکنیم به آیاتى در قرآ ن بپردازیم که به زنان اختصاص دارد. دراغلب سوره هاى قرآن آیات زیادى در این رابطه وجود دارد و به همین دلیل باید قرآ ن را بطور کامل خواند تا آن را در کل خودش درک کرد. ما به خوانندگان این نوشته توصیه میکنیم قرآ ن را بطور کامل مطالعه نمایند.

نگرش قرآن نسبت به جایگاه زن بخوبى در سوره البقره آیه 221نمایان است : زنان کشتزارشمایند براى کشت به آنها نزدیک شوید . هرگاه مباشرت آنان خواهید براى ثواب ابدى چیزى پیش فرستید و از خدا بترسید و بدانید که نزد خدا خواهید رفت .
همچنین در سوره النساء آیه 22 آمده است : ....... پس چناچه از آنها بهره مند شوید آن مهر معین را که مزد آنهاست به آنها بپردازید, ......
قرآن بار دیگر در سوره النحل آیه 70 هدف از آفرینش زن و جایگاه او را بیان میکند : خدا از جنس خودتان براى شما جفت آفرید , زنان را براى آسایش و آرامش مردان آفرید, و از آن جفت ها پسران و دختران و دامادان و نوادگان بر شما خلق فرمود و از نعمتهاى پاکیزه و لذیذ روزى داد . آیا مردم با وجود این نعمتهاى خدا باز به باطل مى گروند و به نعمت خدا کافر میشوند؟
برترى مرد نسبت به زن در آفرینش در سوره الفاطر آیه 9 وسوره الشورى آیه 9 نیز تکرار میشود ...


دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.