دانلود فایل

پاورپوینت,مقاله,پی دی اف,تحقیق,جزوه دانشگاهی,,نمونه سوال,دانلود رایگان

دانلود فایل

پاورپوینت,مقاله,پی دی اف,تحقیق,جزوه دانشگاهی,,نمونه سوال,دانلود رایگان

دانلود تحقیق درباره روش های تولید برق word


دانلود تحقیق درباره روش های تولید برق word

هدف از این تحقیق بررسی روش های تولید برق با فرمت docx


مشخصات فایل
تعداد صفحات23
حجم57 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمدیریت
  
توضیحات کامل

هدف از این تحقیق بررسی روش های تولید برق با فرمت docx در قالب 23 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد

 



فهرست مطالب
روش های تولید برق
2-3-1 مروری بر روشهای تولید برق..53
2-3-4 کار54
2-3-5 وزارت نیرو و انرژی الکتریکی55
2-3-6 طبقه‌بندی نیرو گاه ها57
2-3-13 نیروگاههای انرژی‌های تجدید پذیر59
2-3-14 طبقه‌بندی نیرو گاه ها از نظر نوع عامل محرک60
2-3-15 توربین  بخار نیروگاه حرارتی60
2-3-16 سیکل ترکیبی62
2-3-20 انرژی خورشیدی63
2-3-21 انرژی زمین‌گرمایی64
2-3-22 نیروگاه بادی64
2-3-23 نیروی برق‌آبی65
2-3-24 نیروگاه آب تلمبه‌ای66
2-3-25 نیروگاه هسته‌ای66
2-3-26 تاریخچه صنعت برق در جهان و ایران66
2-3-27پیشینه پژوهش68

 

انرژی: دانشمندان انرژی را توانایی انجام کار معرفی می نمایند. صنایع مختلف به جهت تامین نیاز های بشر امروزی منابع بسیار زیادی از انرژی را مورد استفاده قرار می دهند. از این میان انرژی الکتریکی و مکانیکی انواعی از انرژی هستند که در گستره وسیعی از جنبه های زندگی انسان امروزی، به جهت تسهیل روند زندگی، بکار گرفته می شوند. انسان ها برای تامین انواع مختلف انرژی مورد نیاز، منابع انرژی را که عمدتا شامل سوخت های فسیلی، باد، اب، خورشید، زمین گرمایی و ... هستند، مورد استفاده قرار می دهند.

 

غالبا این منابع انرژی به همان شکلی که وجود دارند، تامین کننده نیازهای ما نبوده و باید به نحوی متناسب با نیاز ما تبدیل گردند. به همین منظور، بشر از ابتدا به دنبال راه هایی برا تبدیل انواع منابع انرژی جنبشی، مکانیکی، گرمایی و ...مورد نیاز خود بوده است. اسباب بازی ساده ای مثل فرفره را در نظر بگیرید که می توانیم با فوت کردن به آن سبب چرخش آن شویم، در واقع با دمیدن هوا به بره های فرفره سبب گردش آن شده ایم.

 

 

 

در این فرآیند ساده، دو عامل اصلی سبب ایجاد گردش فرفره یا به عبارت دیگر نیروی مکانیکی شده است. عامل اول هوای دمیده شده است که سیالی با انرژی جنبشی بالا می باشد و عامل دوم خود فرفره می باشد که می تواند انرژی جنبشی را به مکانیکی تبدیل نماید. از این قاعده ساده در صنعت برای تولید انرژی مکانیکی استفاده می شود.

 


در واقع در صنعت دستگاه هایی به نام توربین هستند که با استفاده از انرژی جنبشی سیال، انرژی مکانیکی تولید می کنند و سیال پر انرژی مورد استفاده، عموما آب، باد، بخار، گازهای داغ حاصل از احتراق می باشد. البته بر اساس نوع سیال به کار گرفته شده توربین های آبی، بادی، بخار، گازی طراحی و بوجود آمده اند. آب های جاری و باد دو سیال با انرژی جنبشی بالا هستند که در طبیعت وجود دارند و بشر توانسته با ساختن توربین های آبی و بادی از این انرژی پاک استفاده کند.

 

 


اما بخار و گازهای حاصل از احتراق دو سیال پر انرژی هستند که توسط انسان با استفاده از منابع انرژی تولید می شوند تا به کمک آنها کار مکانیکی در توربین های بخار و گاز حاصل شود، تولید بخار در بویلر ها و گازهای حاصل از احتراق در محفظه احتراق توربین گاز صورت می گیرد. انرژی مکانیکی تولید شده در توربین ها معمولا به صورت دورانی می باشد و لذا در صنعت برای چرخاندن دستگاه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال توربین های بادی و آبی معمولا برای چرخاندن ژنراتور و تولید برق در نیروگاه های بادی و آبی استفاده می شوند. 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.