دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 301 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 56 |
هوش مصنوعی به هوشی که یک ماشین از خود نشان میدهد و یا به دانشی در کامپیوترکه سعی در ایجاد آن دارد گفته می شود. جان مک کارتی "پدر علم و دانش ماشینهای هوشمند" ، واژه هوش مصنوعی را در سال 1956 به کار برد . تحقیقات و جستجوهای انجام شده برای رسیدن به ساخت چنین ماشینهائی مرتبط با بسیاری از علوم دیگر مانند رایانه ، روان شناسی ، فلسفه ، عصب شناسی ، علوم ادراکی ، تئوری کنترل ، احتمالات ، بهینه سازی و منطق می باشد .
هنوز تعریف دقیقی برای هوش مصنوعی ارائه نشده است که مورد قبول همه ی دانشمندان صاحب نظر در این زمینه باشد و این خود به علت آن است که اساس این موضوع یعنی هوش مورد جنجال و اختلاف است و تعریف جامعی درباره آن وجود ندارد.
بطور کلی ماهیت وجودی هوش به مفهوم جمع آوری اطلاعات، استقرا و تحلیل تجربیات به منظور رسیدن به دانش و یا ارایه تصمیم میباشد. در واقع هوش به مفهوم به کارگیری تجربه به منظور حل مسائل دریافت شده تلقی میشود. هوش مصنوعی علم و مهندسی ایجاد ماشینهایی با هوش با به کارگیری از کامپیوتر و الگوگیری از درک هوش انسانی و یا حیوانی و نهایتاً دستیابی به مکانیزم هوش مصنوعی در سطح هوش انسانی میباشد.
در مقایسه هوش مصنوعی با هوش انسانی میتوان گفت که انسان قادر به مشاهده و تجزیه و تحلیل مسایل در جهت قضاوت و اخذ تصمیم میباشد در حالی که هوش مصنوعی مبتنی بر قوانین و رویههایی از قبل تعبیه شده بر روی کامپیوتر میباشد. در نتیجه علی رغم وجود کامپیوترهای بسیار کارا و قوی در عصر حاضر ما هنوز قادر به پیاده کردن هوشی نزدیک به هوش انسان در ایجاد هوشهای مصنوعی نبودهایم.
بطور کلّی، هوش مصنوعی را میتوان از زوایای متفاوتی مورد بررسی و مطالعه قرار داد. مابین هوش مصنوعی به عنوان یک هدف، هوش مصنوعی به عنوان یک رشته تحصیلی دانشگاهی، و یا هوش مصنوعی به عنوان مجموعهٔ فنون و راه کارهایی که توسط مراکز علمی مختلف و صنایع گوناگون تنظیم و توسعه یافتهاست باید تفاوت قائل بود.
دسته بندی | فنی و مهندسی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 503 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 158 |
پروژه حرارتی وبرودتی تاسیسات ساختمان6طبقه-158ص
انتخاب مناسب تاسیسات حرارتی و برودتی ساختمان علاوه بر ایجاد شرایط مناسب محیطی میتواند از به هدر رفتن نابجای انرژی نیز جلوگیری کند .
حرارت مرکزی : مقدمه
برای تثبیت دمای دلخواه و مناسب در داخل ساختمان باید ابتدا از میزان تلفات حوادث اطلاع حاصل شود تا بتوان بر مبنای آن ظرفیت وسایل حرارتی مورد نیاز را بر آورد کرد .
لذا محاسبات دقیق و صحیح تلفات وارنی ساختمان در کیفیت عملیاتی بیشتر وابستةمرکزی نقش اساسی و تعین کننده ای خواهد داشت در فصل زمستان حرارت داخل ساختمان از راه های مختلفی تلف می شوند که عبارتند از: ...
فهرست مطالب
فصل اول
محاسبات بار گرمایش و تاسیسات حرارت مرکزی
تعیین ضرایب انتقال حرارت جدارها :
1- دیوارهای خارجی
2- دیوارهای داخلی
3- پنجره تک شیشه ای معمولی
4- درب ها
5- سقف طبقه آخر (پشت بام)
6- -سقف طبقات ( پلرتیشن داخلی )
7- -کف طبقة اول ( سقف پیلوت )
شرایط طرح
1- دمای طرح خارج
2- دمای طرح داخل
تعیین دمای فضای گرم شده ( توالت و راه پله )
حرارت مرکزی
محاسبات تلفات حرارتی ساختمان
روش حجمی
محاسبه بار حرارتی هوای نفوذی
ضرایب اضافی
طبقات شمالی
طبقات واحد جنوبی
محاسبه میزان آب گرم مصرفی ساختمان و با حارتی آن
فرمول های محاسباتی
محاسبه بار حرارتی آبگرم مصرفی
در این ساختمان وسایل بهداشتی زیر نصب شده است
محاسبه بار کل ساختمان
محاسبه و انتخاب اجزاء سیستم حرارت مرکزی
ضوابط و مقررات لوله کشی
تعیین قطر لوله های برابر واحدهای شمالی
تعیین قطر لوله ها برای واحد های جنوبی
فصل دوم
محاسبات بار سرمایش
محاسبه ساعت و روز پیکبار
محاسبه سایه بر روی پنجره ها
محاسبه وزن واحد کف برای تعیین ضرایب ذخیره
اختلاف دمای تعادل
روی اختلاف دمای وعادل متفرجه از این جداول صورت گیرد
تصحیح مقدماتی اختلاف دمای معادل
بار سرمایی هوای لازم برای تهویه
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 145 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 42 |
یادگیری چیست؟
n معروف ترین تعریفها، تعریفی است که به وسیله کیمبل، پیشنهاد شده است : یادگیری (learning)، تغییر نسبتا پایدار در توان رفتاری (رفتار بالقوهbehavioral potentiality ) که در نتیجه تمرین تقویت شده رخ می دهد. این تعریف را با دقت بیشتری بررسی می کنیم، نخست اینکه یادگیری همواره باید قابل انتقال به رفتار مشاهده پذیر باشد. یادگیرنده (learner) قادر به انجام کاری خواهد بود که پیش از یادگیری نمی توانست آن را انجام دهد. دوم اینکه این تغییر رفتاری نسبتا پایدار است؛ یعنی نه موقتی و نه ثابت است. سوم، تغییر در رفتار الزاما نباید بالافاصله بعد از تجربه یادگیری رخ دهد.چهارم، تغییر در رفتار از تجربه یا تمرین ناشی می شود و پنجم، اینکه تجربه یا تمرین باید تقویت شود.
n یادگیری در انسان میتواند بخشی از فرایند تحصیل، توسعه فردی، و تمرینات باشد که ممکن است هدفمند یا به وسیله انگیزش انجام شود. مطالعه ی اینکه یادگیری چگونه رخ می دهدد بخشی ازروانشناسی تربیتی، عصب روانشناسی، تئوری آموزش و علوم پرورشی میباشد. یادگیری ممکن است در نتیجه ی خوگیری یا شرطیشدن کلاسیک (همانطور که در بسیاری از تیره های جنبندگان دیده شده است) انجام شود یا اینکه میتواند نتیجه ی کارهای پیچیده ای نظیر بازی (که صرفا در جنبندگان هوشمند دیده شده است) باشد. یادگیری ممکن است خودآگاه یاناخودآگاه انجام شود. یادگیری اینکه یک رویداد ناگوار، فرارناپذیر است و نمیشود از آن پیشگیری کرد درماندگی آموختهشده نامیده میشود. شواهدی وجود دارد که در انسان، در هنگام جنینی یادگیری در 32 هفته پس از باروری شروع میشود، که گویای این میتواند باشد که دستگاه عصبی مرکزی به اندازه ی کافی توسعه یافته است و آماده است تا حافظه شروع به کار کند
دسته بندی | روانپزشکی |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 109 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 38 |
تعریف یادگیری
- یادگیری عبارت است از تغییر نسبتا پایدار در رفتار بالقوه یادگیرنده که در نتیجه تمرین تقویت شده رخ می دهد
مهمترین واژگان تعریف یادگیری:
- تغییر
- رفتار
- نسبتا پایدار
- بالقوه
- تمرین یا تجربه
- تقویت
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 297 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 28 |
زندگی اریکسون
بازگشت به هاروارد جهت شرکت در سمینار کارشناسی ارشد
شباهت اریکسون و پیاژه
برخلاف پیاژه که بر رشد شناختی تأکید دارد , اریکسون بر ابعاد عاطفی و اجتماعی رشد تکیه میکند . شاید بتوان نظریه ی پیاژه در رشد شناختی و نظریه ی اریکسون در رشد عاطفی و اجتماعی را مکمل یکدیگر دانست.
و در ادامه داریم:
مفاهیم اساسی نظریه اریکسون
بحران های هویت شخصی
مراحل روانی –اجتماعی رشد شخصیت
گرایش های بدرشدی اریکسون
پژوهش درباره نظریه اریکسون
انتقادات وارد شده به نظریه اریکسون
فایل پاورپوینت 28 اسلاید