دسته بندی | روانپزشکی |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 858 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 77 |
.نهاد خانواده یکی از نهاد های مهم اجتماعی است که با ازدواج آغاز می شود. بنابراین، ازدواج از آنجا که مراسم آغازین این نهاد مهم اجتماعی است، اهمیت بنیادین و پایه ای دارد . سنگ بنای نهاد خانواده در ازدواج گذاشته می شود ما در انتخاب خانواده ای که در آن به دنیا آمده ایم هیچ گونه اختیاری نداشته ایم ،اما معمار خانواده آتی خود خواهیم بود . هرچند ازدواج همه ی امر خانواده نیست اما خشت اول و سنگ بنای خانواده است . بنابراین یکی از مهمترین مسایل در نهاد خانواده، ازدواج و مسایل پیرامون آن است. ازدواج ی یکی ازمهمترین تصمیمات طول زندگی فرد است . با ازدواج خانواده تشکیل می شود و نظام خویشاوندی شکل می گیرد و نسل بقا می یابد.ازدواج در زمره ی پیچیده ترین روابط انسانی است.(ساروخانی، جامعه شناسی خانواده). با توجه به اهمیت روانشناسی ازدواج در این مقاله به بررسی خلاصه ای از موضوعات مهم در مورد روانشناسی ازدواج می پردازیم.همسر گزینی مرد و زن مقدمه ای برای تشکیل خانواده است. اظهار علاقه زن و مرد به یکدیگر نهایتا به پیوند سیستم های ارزشی آنها, ویژگی های شخصی, و ظرفیت آنها در عشق ورزیدن و ورود به یک رابطه مشترک می انجامد. هر طرف احتیاجاتی دارد و برای برآوردن آنها معمولا بدون آگاهی هشیارانه از این نیازها به دیگری چشم دارد. افراد جوان اغلب بر پایه احساسات و تمایلات جنسی متقابل به همسر گزینی دست می زنند. لیکن همیشه اینطور نیست چون بعضی روابط اساسا خارج از رفاقت و علاقه متقابل رشد می کند. هرچند عنصر عشق رمانتیک و احساسی اغلب قوی است .اغلب طرح خصوصیاتی از سوی یکی از دو طرف نسبت به دیگری که به نظر میرسد نیازهای عاطفی عضو دیگر را برآورده خواهد ساخت نیز به همه اینها اضافه میشود. این حالت همان عاشق بودن است که در آن محبوب به طور واقعی نگریسته نمی شود .اما در عوض به چشم طرف مقابل دارای همه خصوصیاتی است که شخص از او می خواهد ازدواج اولین تعهد عاطفی و حقوقی است که ما در بزرگسالی قبول میکنیم بعلاوه انتخاب همسر و انعقاد پیمان زناشویی هم نقطه عطفی در رشد و هم پیشرفت شخصی تلقی میشود.یکی از عواملازدواج های ناموفق نحوه نگرش نادرست افراد نسبت به فرآیند ازدواج و انتخاب همسر است.عقاید غیر واقع بینانه درباره ازدواج باعث نارضایتی شدید ی از زندگی زناشویی میشود و این نارضایتی به نرخ بالای طلاق می انجامد.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 55 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 85 |
تعیین میزان افسردگی در دانشجویان خوابگاهی و غیرخوابگاهی و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی
چکیده:
پژوهش حاضر قصد دارد به بررسی رابطه بین افسردگی و پیشرفت تحصیلی و تفاوت آن در دو گروه خوابگاهی و غیرخوابگاهی بپردازد. در واقع بدنبال پاسخ به این سؤال است که آیا محیطی مانند خوابگاه میتواند با ایجاد افسردگی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان تأثیر بگذارد؟
برای رسیدن به هدف مذکور از طرح ـ پس رویدادی (علی ـ مقایسهای) استفاده کردیم جامعه و نمونه پژوهش حاضر کل دانشجویان دختر در حال تحصیل رشته روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران میباشد که کل جامعه بعنوان نمونه مورد مطالعه قرار گرفت.
دادههای مورد نظر برای متغیر افسردگی از طریق پر کردن سیاهه افسردگی بک و برای پیشرفت تحصیلی معدل ترم گذشته دانشجویان جمعآوری شد.
برای تجزیه و تحلیل آماری دادههای از ضریب همبستگی پیرسون و t دو گروه مستقل استفاده گردید نتایج پژوهش نشان داد بین میزان افسردگی و پیشرفت تحصیلی رابطه معناداری وجود دارد.
فهرست مطالب
عنوان ......................................................................................................... صفحه
چکیده.....................................................................................................................
مقدمه................................................................................................................... 2
1ـ بیان مسئله ..................................................................................................... 7
2ـ اهمیت و ضرورت پژوهش .......................................................................... 11
3ـ اهداف........................................................................................................... 14
4ـ فرضیههای پژوهش ..................................................................................... 15
5ـ متغیرها و تعریف عملیاتی آنها ..................................................................... 16
6ـ خلاصه ........................................................................................................ 18
1ـ مبانی نظری ................................................................................................. 20
الف افسردگی (مفهوم و نظریههای مربوط به آن)...................................................
روان تحلیلگری ............................................................................................... 22
رفتارینگر......................................................................................................... 25
شناختی............................................................................................................. 30
زیستشناختی .................................................................................................. 32
انواع ................................................................................................................. 35
میزان شیوع ..................................................................................................... 36
ب ـ پیشرفت تحصیلی ...................................................................................... 37
2ـ یافتههای پژوهشی ....................................................................................... 43
3ـ خلاصه ........................................................................................................ 50
1ـ انتخاب نمونه ....................................................................................................
الف ـ جامعه و نمونه ........................................................................................ 52
2ـ ابزار گردآوری اطلاعات .............................................................................. 53
الف ـ معرفی سیاهه .......................................................................................... 53
ب ـ روش اجرا و نمرهگذاری ............................................................................ 54
ج ـ اعتبار و پایایی ............................................................................................ 54
3ـ طرح تحقیق و روشهای آماری .................................................................... 56
الف ـ طرح تحقیق ............................................................................................. 56
ب ـ روشهای آماری ......................................................................................... 58
4ـ خلاصه ........................................................................................................ 59
1ـ ارائه دادههای توصیفی بدست آمده ............................................................. 61
2ـ بررسی نتایج در چهارچوب بدست آمده ...................................................... 63
الف ـ نتایج حاصل از رابطه بین افسردگی و پیشرفت تحصیلی......................... 64
ب ـ نتایج آزمون t در متغیر افسردگی .............................................................. 65
ج ـ نتایج آزمون t در متغیر پیشرفت تحصیلی .................................................. 65
3ـ خلاصه......................................................................................................... 67
1ـ بحث و بررسی درباره یافتهها ..................................................................... 69
2ـ جمعبندی و نتیجهگیری ................................................................................ 72
3ـ کاربرد نتایج ................................................................................................ 73
4ـ محدودیتها.................................................................................................. 78
5ـ پیشنهادات.................................................................................................... 79
منابع
دسته بندی | آموزشی |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 2525 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 10 |
فوق العاده کاربردی آکورد های گیتار با نام گذاری فارسی بسیار کاربردی و یکجا
دیگر دنبال آن نچرخید همه در یک فایل
بصورت فایل تصویری (عکس) به همراه نام فارسی آن
دسته بندی | برنامه نویسی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 9945 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 2 |
طراحی موجبر های مستطیلی با نرم افزار wr-62/ wr-90 hfss
دسته بندی | متلب MATLAB |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 93559 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 100 |
همانطور که می دانید وظیفه ی اصلی چاپرها تغییر سطح ولتاژ است و کاربرد گسترده ای در صنعت دارد
این مجموعه بصورت ویدئویی است و بدون کار اضافه و خسته کردن کاربر با دقت و سرعت شبیه سازی انواع چاپرها را در سیمولینک متلب به شما آموزش می دهد و علاوه بر آن فایل های شبیه سازی را در کنار آموزش دریافت خواهید کرد سر فصل های این مجموعه به صورت زیر است
شبیه سازی مبدل DC-DC کاهنده ( Buck )
شبیه سازی مبدل DC-DC افزاینده (Boost )
شبیه سازی مبدل DC-DC کاهنده-افزاینده (Buck-Boost )
شبیه سازی مبدل چوک (Cuk )