دانلود فایل

پاورپوینت,مقاله,پی دی اف,تحقیق,جزوه دانشگاهی,,نمونه سوال,دانلود رایگان

دانلود فایل

پاورپوینت,مقاله,پی دی اف,تحقیق,جزوه دانشگاهی,,نمونه سوال,دانلود رایگان

دانلود پیشینه تحقیق و مبانی نظری دختران فراری

پیشینه تحقیق و مبانی نظری دختران فراری
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 66 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 38
پیشینه تحقیق و مبانی نظری دختران فراری

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

دختران فراری

آشنایی با پدیده دختران فراری

دختران فراری به دخترانی گفته می‌شود که به دلایل مختلفی از خانه فرار می‌کنند و به جامعه و محیط هایی چون خیابان، پارک، باندها و ... روی می آورند. گفتنی است در آمریکا و کشورهای اروپایی دخترانی که به هر دلیلی از خانه‌های خود فرار می‌کنند، به طور اتوماتیک تحت حمایت بنیادهای حمایتی دولتی و نیکوکاری در می آیند و به مکان هایی امن زیر نظر روانکاوان متخصصان حمایت از زنان منتقل می‌شوند. اما در ایران به خاطر جرم بودن اصل قضیه دخترانی که جایی برای پناه بردن ندارند اکثراً به غریبه ها متوسل می‌شوند که در اکثر این موارد، مورد تجاوزات پی در پی قرار می‌گیرند و نهایتاً جذب باندهای فساد می‌شوند و با این شرایط در صورت دستگیری این دختران در بعضی موارد به زندان افتاده و در مواردی توسط مقامات قضایی به خانواده‌هایی که فراری شده اند، بازگردانده می‌شوند. در کشوری مثل ایران که درصد جرایم ارتکابی توسط دختران کمتر از پسران است این کم بودن را باید ناشی از این بدانیم که زنانی که تمایل به طغیان و انجام اعمال ضداجتماعی دارند، این میل را با فحشا تسکین می دهند و نیازی به ارتکاب جرایم دیگر ندارند. ضمناً زنان در مقابل فشارهای روحی اکثراً یا دست به خودکشی می زنند یا از محیط فرار می کنند (ریحانی، 1388).

2-3- شرایط عمومی دختران فراری

2-3-1- از نظر فردی: اکثر دختران فراری اختلال منش دارند، افرادی ضعیف الاراده، حساس و زودرنجند، عقب ماندگی درسی دارند، برای امور غیردرسی ارزش بیشتری قائل اند، برخی از آنها عقب ماندگی ذهنی دارند، شخصیتی تلقین پذیر داشته و یا به انحرافات و اختلالات و بیماری های روانی از جمله صرع، اسکیزوفرنی پارانویا مبتلا هستند و به علت عدم تکوین شخصیت، ثبات اجتماعی ندارند. اگر چه افراد باهوش هم در بین آنها اندک نیست و حتی بینشان نوابغ هم دیده می شود. برخی از اینان که البته بیشترشان نوجوانند دچار رنج عصبی هستند، بی خوابی دارند، احساس گناه آنان را آزار می دهد، دسته ای از این اطفال و نوجوانان از لحاظ وضع جسمی و روانی سالم هستند. ممکن است تحت تأثیر محیط خانوادگی و محیط تحصیلی برای تفریح و خوش گذرانی و یا تقلید از فیلم ها و ماجراجویی اقدام به فرار کنند.

2-3-2- از نظر خانوادگی: به علت نفاق، ناسازگاری، اعتیاد پدر و مادر، تشنج در محیط خانوادگی، طرد و تحقیر، کمبود محبت، از هم گسیختگی خانواده «طلاق، جدایی، فوت» و عدم مراقبت و بی توجهی والدین و سرپرستان نسبت به امور تحصیلی به ویژه در خانواده های پرجمعیت، ترس از تنبیه در صورت عدم موفقیت در تحصیل، اقدام به فرار از منزل و ترک تحصیل می کنند. اطفال نازپرورده که دائم تحت مراقبت، نظارت شدید قرار دارند برای کسب آزادی و استقلال از خانه فرار می کنند.

2-3-3- از نظر اجتماعی: اغلب در منطقه و محیطی زندگی کرده اند که مناسب برای داشتن حیات شرافتمندانه نبوده است. در محیط اجتماعیشان رفتار ضد اجتماعی، آلودگی، اعتیاد وجود داشته است. با تیپ بی بندوبار و پرخاشگر مواجه بوده اند. بدآموزی در زندگیشان بسیار بوده است، مشکل اخلاقی داشته اند. منطقه زندگیشان منطقه شکست، خواری ها، سرافکندگی ها بوده و این خود زمینه را برای محدود ساختن فرد و حوزه معاشرتی او فراهم کرده است.

کاتر[1] (2008) در مقاله ای تحت عنوان «شناخت فرار نوجوانان و پیشگیری آن» علل فرار از منزل را به شرح زیر می داند:

1) اجتناب از عواقب و نتایج ناخوشایند رفتار یا اعمالی که فرد انتظار دارد، در آینده با آن مواجه شود. مثل تهدید به تنبیه و یا تنبیه والدین در مقابل شکست تحصیلی فرزند.

2) فرار از دام مواجهه با تجربه های مستمر و پیشرونده نامطلوب سخت در زندگی مثل آزار جسمی و جنسی در منزل.

3) پیشگیری از ترک فعالیت ها، ارتباطات یا دوستی هایی که برای فرد مهم و با ارزش به نظر می رسند مثل جلوگیری والدین از معاشرت نوجوانان با دوستانش بدون جایگزینی و با تحکم.

4) به منظور بودن با افرادی که به رغم ایشان حمایتگر، مشوق و فعال هستند، مثل زندگی با همسالان.

5) برای بودن با افراد یا مکان هایی که آنها را از مشکلات دیگر زندگیشان دور می سازد.

6) تغییر یا توقف آنچه که در حال انجام است یا قرار است انجام گیرد مثل ازدواج نامناسب توأم با تهدید والدین. همچنین مشکلاتی که خطر بروز فرار کودکان و نوجوانان را افزایش می دهد عبارتند از:

1) کودک آزاری یا غفلت نسبت به کودک.

2) استفاده از الکل یا مواد مخدر.

3) طلاق یا جدایی که مواجهه با آن بدرستی انجام نشده است.

4) رفتار متضاد والدین که با تخیلات نامناسب نوجوان ترکیب شده باشد.

5) آمیزش با یک گروه همسالان ضد اجتماع

6) مرگ یکی از اعضای خانواده که مواجهه با آن به درستی انجام نشده باشد (استین و همکاران[2]، 2011).

2-4- اقسام فرار

پژوهشگران انواع گوناگونی از این پدیده را مشخص کرده اند. گل پور (1386) در کتاب خود از پژوهشی انجام گرفته در بلژیک خبر می دهد که برای 600 فراری سه نوع فرار را در نظر گرفته است:

1- فرار عکس العملی: نشانگر اختلال و چگونگی ارتباط بین جوان و محیط است، در این حالت از فرار به عنوان روشی برای پیدا کردن و هشدار دادن استفاده می شود. به عنوان مثال وقتی نوجوان در خانواده به فراموشی سپرده می شود و والدین غرق در فعالیت های روزمره خود هستند دست به این اقدام می زند تا مورد توجه قرار گیرد.

2- فرار برای راحت زندگی کردن: گاهی جوانان و نوجوانان چون خانواده را مانع انجام برخی فعالیت های خود می دانند و می خواهند، آنگونه که دوست دارند زندگی کنند و به قول خودشان خوش باشند، از خانه فرار می کنند تا به گونه ای دیگر آزادتر زندگی کنند.

3- فرار به خاطر آینده سازی: در این حالت جوان یا نوجوان به دنبال شکل گیری زندگی و ساختن زندگی به گونه ای است که خود می خواهد، در این وضعیت مشکلات بزهکاری به ندرت دیده می شود.

همچنین جعفری در مقاله خود که با عنوان «فرار دختران از خانه» منتشر شده است، با اشاره به بررسی انجام گرفته توسط مرکز امور مشارکت زنان در خصوص «فرار از منزل» دو نوع فرار کوتاه و بلند مدت را مطرح می کند؛ در فرار کوتاه مدت: افراد بعد از مدتی به لحاظ پشیمانی از رسیدن به آرزوها و اهداف خود و یا مهیا نشدن شرایط و امکانات مود نیاز نزد خانواده بر می گردند ولی در فرار دراز مدت؛ که معمولاً در نتیجه درگیری های شدید و تنفر بیش از اندازه از خانواده به وقوع پیوسته، امکان بازگشت فرد فراری بسیار کم است (حیدری و همکاران، 1386).

2-5- علل فرار

2-5-1- فقدان یکی یا هر دو والدین: فقدان والدین هم برای فرد و هم برای اجتماع عواقب وخیمی را به دنبال دارد. اکثر محققین آن را یکی از مهمترین علل ولگردی، عقب ماندگی درسی تمایل به بزهکاری ذکر کرده اند. یکی از روانشناسان آلمانی در تحقیقی نشان داد که 40 درصد کودکانی که در مدرسه مردود شده اند اطفال محروم از پدر و 30 درصد بی مادر بوده اند. تحقیق دیگری در آلمان نشان می دهد که از میان 2704 تبهکار نوجوان بیش از 43 درصد از داشتن یکی از والدین محروم بوده اند. تحقیقات انجام شده در آمریکا نیز این موضوع را مورد تأیید قرار داده است. در تحقیقی که در مورد دخترانی که در دارالتأدیب نگهداری می شوند انجام شده نشان داده است که 70 درصد آنان از یک طرف یا دو طرف یعنی هم از مادر و هم از پدر محروم بوده اند.



[1] -Kutter

[2]- Stein & et al


دانلود دانلود تحقیق با موضوع نقش حسابرسی مدیریتی

دانلود تحقیق با موضوع نقش حسابرسی مدیریتی ویژه رشته های مدیریت دولتی و بازارگانی و حسابداری بصورت ورد و قابل ویرایش
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل docx
حجم فایل 55 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
دانلود تحقیق با موضوع نقش حسابرسی مدیریتی

فروشنده فایل

کد کاربری 16971

دانلود تحقیق با موضوع نقش حسابرسی مدیریتی ویژه رشته های مدیریت دولتی و بازارگانی و حسابداری بصورت ورد و قابل ویرایش

فهرست مطالب این تحقیق:

چکیده

واژگان کلیدی

مقدمه

دیدگاه بین‌المللی درباره حسابرسی مدیریت

حسابرسی مدیریت در سازمان‌های پیشرفته

حسابدهی و حسابرسی

نقش حسابداران و حسابرسان در محیط متغیر جهانی

حسابداری برای فن‌آوری پیشرفته تولید

نتیجه گیری


دانلود دانلود پاورپوینت هنر درمانی

هنر درمانی هنردرمانی گروهی نقاشی درمانی شن درمانی شعردرمانی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1810 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
دانلود پاورپوینت هنر درمانی

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

هنر درمانی

هنردرمانی شامل واسطه های هنری است که از طریق آن درمان جو می تواند درون خود را آشکار نماید و درمانگر نیز در مقابل، قادر است رفتار او را تجزیه و تحلیل و ارزیابی کند. «هنر» می تواند ظهور تجارب و احساسات درونی را سبب شود

.1اگرچه پیشینه هنردرمانی به دهه ۵۰ میلادی یعنی تقریباً ۲۳ قرن قبل باز می گردد، اما ردپای هنردرمانی به شیوه امروزی که روش های مختلف هنردرمانی و تحلیل روانی را شامل می شود، از دو قرن پیش قابل بررسی است. در سال ۱۹۴۲ دانشمندی به نام رید Read، استفاده از هنر به عنوان یک علم پایه ای در آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد. وی معتقد بود «هنر باید پایه و اساس آموزش و پرورش را تشکیل دهد» همچنین: «در هر کاری که ما انجام می دهیم، هنر برای ارضاء احساسات ما وجود دارد.» با این وجود، دنیا هنوز به اهمیت کاربرد هنر در روان درمانی، پی نبرده بود، تا اینکه در سال ۱۹۸۱ این رشته علمی به عنوان یک روش درمان، رسماً پذیرفته شد و در بسیاری از بیمارستانها، کلینیک ها و مراکز آموزشی مطرح و به کارگرفته شد. در سال ۱۹۸۹، ادواردزEdwards ، با توصیف وضع هنر و دیوانگی در قرون هیجده و نوزده میلادی، نشان داد که چگونه اندیشه ها و تصورات دیگر حوزه ها از جمله سنت های مذهبی و انسان شناسی زمینه محکم و استادانه ای برای هنردرمانی ایجاد می کند. وی با بررسی تاریخ هنر و تاریخ روان پزشکی نتیجه می گیرد که ریشه های این روش در نئوکلاسیسم قرن هیجده نهفته است. در آن زمان بشر با رویت تصاویر ترسیمی به وضع روحی هم نوع خود پی می برده است.
هنردرمانی شامل واسطه های هنری است که از طریق آن درمان جو می تواند درون خود را آشکار نماید و درمانگر نیز در مقابل، قادر است رفتار او را تجزیه و تحلیل و ارزیابی کند. «هنر» می تواند ظهور تجارب و احساسات درونی را سبب شود. تجارب و احساسات درونی ایی که گاه به شکل بی نظم ممکن است ابراز شود؛ در فرآیند هنر، به شکل منظم تری خود را نشان می دهند. مواد هنری، وسایل قابل لمسی را در اختیار ما می گذارند که جنبه های آگاهانه و ناآگاهانه فرد را نشان می دهند. این واسطه های هنری در واقع بهانه ای است که درمانگر بتواند درمانجو را مورد مطالعه قرار دهد.
یکی از ویژگی های هنردرمانی این است که امکان کار با گروه های مختلف را فراهم می سازد و تمامی گروه های سنی از کودک تا مسن را تحت پوشش قرار می دهد. براساس نظریه هنردرمان ها، کارهنری علاوه بر بالفعل کردن توانایی های درونی فرد، تعادل و هماهنگی بین انرژی های فیزیکی و احساسی ایجاد می کند و فعالیتی التیام آور و تسکین دهنده است
و در ادامه داریم:
هنردرمانگر
هنردرمانی گروهی
نقاشی درمانی
هدف نقاشی‌درمانی
شن درمانی
شعردرمانی
خط درمانی
سفال درمانی
فایل پاورپوینت 28 اسلاید

دانلود دانلود پاورپوینت خانواده درمانی

خانواده درمانی گروه سیستمی میلان تکنیکهای درمانی میلان خصوصیات رویکرد گروه سیستمی میلان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2133 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
دانلود پاورپوینت خانواده درمانی

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

مقدمه

در اثر کارهای بیتسون 1952 تا 1962 سه رویکرد اومد:

1-الگوی پیام رسانی/تعامل نگر

2- الگوی راهبردی جی هیلی

3- الگوی میلان

در سال 1971 خانم ماراسلوینی – پالازولی همراه با آقایان بوسکولو ،سکچین و پراتا مرکز خانواده درمانی

میلان را در پالوآلتو ایتالیا تشکیل دادند.

سال 1980 گروه میلان از هم جدا شدند.

پالازولی و پراتا از سال 1982 درگیر تحقیق در سیستم های خانواده،بخصوص افراد روان پریش

گردیدند.

بوسکولو و سکچین خود را همکاران میلان می دانستند.بیشتر به برگزاری کارگاه و آموزش روی آوردند.

خصوصیات رویکرد گروه سیستمی میلان

1- مدل گروه میلان از پروژه تحقیقی بیتسون بوجود آمد.(معرفت شناسی چرخشی)

و بیشتر از همه به رویکرد بیتسون شبیه است.

2- جهت گیری میلان را سیستمی می نامند.به سیستم های چند نسلی توجه دارد.

گروه میلان این اندیشه را مبنای کار خود قرار داد که خانواده،سیستمی خودگردان است و خودش را بر اساس قوانین آزمایش و خطا که بدست آورده است،اداره و کنترل می کند.

و در ادامه داریم:

تجویز نشانه یا قصد متناقضparadoxical

مراحل درمان

تکنیکهای درمانی میلان

1- معنای ضمنی مثبتpositive connotation

2-تجویز آیین ها rituals

3- فرضیه سازی hypothesizing

4- پرسش های حلقوی circular questioning

5- بی طرفی neutrality

فایل پاورپوینت 22 اسلاید


دانلود دانلود پاورپوینت درمان مبتنی بر امید

امید درمان مبتنی بر امید تاریخچه امید درمانی موانع امید تقویت امید امیدکاذب نظریه امید
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 7404 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 92
دانلود پاورپوینت درمان مبتنی بر امید

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

روان شناسی مثبت گرا

مارتین سلیگمن روان شناس و استاد دانشگاه پنسیوانیا، اشاره می کند که علم روانشناسی در طول قرن بیستم عمدتاً به اختلالات روانی از جمله اضطراب، افسردگی، یأس و ناامیدی توجه کرد و از توجه به عواطف مثبت انسان غافل شد .بنظر او انسان دارای نیمه مثبت و نیم منفی است و اکنون هنگام آن است که به جنبه های مثبت وجود انسان توجه شود و علاوه بر آسیب پذیر یها به توانمند یها و استعدادهای انسان نیز توجه شود. در محور این نیمه مثبت، امید به آینده قرار دارد.
تاریخچه امید درمانی
ساختارهای منسوب به امید در متون روانشناسی در سال 1950 ظاهر شدند.
بندورا ، سازه انتظار مبنی بر اینکه پیامدهای دلخواه بوقوع خواهند پیوست را وارد روانشناسی کرد.
کارور و شییر سازه خوش بینی را با تأکید بر انتظار تجربه پیامدهای خوشایند در زندگی پایه ریزی نمودند.
در اواخر سال 1950تا 1960 امید با روشهای علمی تر و رسمی تر مورد بررسی قرار گرفت
از اواسط دهه 1970به بعد پژو هشهای زیادی با تأکید بر افکار و احساسات منفی و نقش آن در سلامتی و بهبودی انجام شد.
تعاریف امید
تجربه مهمی که منعکس کننده احساسات، افکار و رفتارهای مورد انتظار برای تقاضاها و یا پیامدهایی است که هنوز رخ نداده اند.
داشتن انتطار مثبت برای رسیدن به هدف
امید را حالت انگیزشی مثبتی که از احساس موفقیت ناشی از رابطه مقابل بین عامل و مسیرهای دستیابی به هدف، توصیف کرده اند.
رشد امید
امید به نحو روشنی در دوران نوزادی، کودکی و نوجوانی رشد می کند (اسنایدر).
سال اول زندگی :
پایداری شی و طرحواره های علت و معلول به کودک این امکان را می دهد که در باره گذرگاههای معطوف به هدف تفکرات پیش بینانه ای داشته باشد.
سال دوم :
مهمترین مهارت در سال دوم این اندیشه است که می توان گذرگاههای اطراف موانع را نیز در نظر گرفت و فعالانه آنها را دنبال کرد. کودک یاد می گیرد فعالیتهای هدفمندی را برای پیگیری به اجرا بگذارد.
این فعالیت ها یعنی رویارویی با موانع، در نظر گرفتن راههای اطراف آنها و سپس به اجرا گذاشتن فعالانه این نقشه ها هسته تکوین امید را تشکیل می دهند.
و در ادامه داریم:
مؤلفه های امید در نظریه اسنایدرC.R.Snyder
نقش اهداف در امید
موانع امید
تقویت امید
امیدکاذب
نظریه امید
فرضیات مربوط به امید و ماهیت انسان
در نظریه امید درمانی
اصول امید درمانی
تفکر راهبردی(Pathways thinking)
تفکر عاملی (Agency thinking)
رابطه تفکر راهبردی و تفکر عاملی
پروتکل امید درمانی
پایه های زیستی – عصبی امید
امید و سلامتی
ﺗﮑﻨﯿﮏهای روش درﻣﺎﻧﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻧﻈﺮﯾﻪ اﻣﯿﺪ درﻣﺎﻧﯽ
اثربخشی اﻣﯿﺪ درﻣﺎﻧﯽ
امید در قران
سیررفتار درمانی

مداخلات مبتنی بر ذهن­آگاهی و پذیرش دارای پشتوانه­ی تجربی

«زمینه گرایی عملکردی»
(Functional contextualism)

انواع درمان های موج سوم

بنیادهای ACT

مفروضه های مرکزی :ACT

فایل پاورپوینت 92 اسلاید