هدف از این تحقیق بررسی نوشتن و انشا نویسی با فرمت docx در قالب 36 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
تعداد صفحات | 36 |
حجم | 51 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فهرست مطالب
1-2- نوشتن
2-1-2- مولفه های نوشتن
1-2-1-2- انشا
2-2-1-2- املا یا هجی کردن
3-2-1-2- دستخط
3-1-2- عناصر انشا
1-3-1-2- عنصر شناختی
2-3-1-2- عنصر زبان شناختی
3-3-1-2- عنصر سبک شناختی
7-1-2- روش های آموزش و ترمیم مشکلات انشا
1-7-1-2- مدل شناختی انگلرت و همکاران
2-7-1-2- روش تجربه-زبان
3-7-1-2- روش رابطه ها
4-7-1-2- روش جهان شمولی (همه جانبه نگری)
8-1-2- راهبردهای لرنر در مورد آموزش انشا
2-2- اختلال نارسا توجه / فزون کنشی
3-2-2-2- عوامل عصبی- زیست شناختی
4-2-2-2- سم های محیطی
5-2-2-2- عوامل مربوط به تغذیه
3-2-2- اختلال نارسا توجه/ فزون کنشی و اختلال های همبود
4-2-2- سبب شناسی نارسایی نوشتن در کودکان با اختلال نارسا توجه/ فزون کنشی
منابع
فراگیری نوشتن، بویژه نوشتن تفکرات و احساسات، یک راهکار بیبدیل گسترش دامنهی اجتماعی شدن فرد است. کودک با یادگیری توانایی نوشتن درمییابد که میتواند نیات خود را از راه دیگری چون نوشتن، و بدون حضور خود به اطلاع دیگران برساند. بنابراین میتوان ادعا نمود که اختلال و کاستی در این مقوله، احتمالا عاملی در جهت کاهش دامنهی اجتماعی شدن فرد است. بنابراین، درست نوشتن و بیان افکار و احساسات به شیوهی کتبی و نوشتاری، توانایی بسیار ارزشمندی است که والدین و مربیان باید در خصوص آموزش آن سعی وافی مبذول دارند و فلسفه آموزش و تمرین انشا نویسی و انجام تمرینهای مناسب در آن باید مد نظر باشد (سیف نراقی و نادری، 1390)