دسته بندی | فایل های لایه باز و PSD |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 3610 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
طرح لایه باز کارت ویزیت لابراتور دندانسازی
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 288 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 18 |
چکیده
مهم ترین اهداف دولت ها رسیدن به رشد اقتصادی و فراهم کردن خدمات عمومی و تحقق عدالت اجتماعی است. برای تحقق این اهداف باید وظایف دولت ها در کنار وظایف مردم و نهادهای غیردولتی مشخص گردد، ساختار دولت تعیین شود و برای تحقق اهداف برنامه ریزی شود. برای تحقق برنامه ها، بودجه ریزی انجام می شود و با تخصیص منابع، وظایف دولت اجرا می گردد. بودجه ریزی عملیاتی از جمله مقوله هایی است که در بیش تر کشورهای توسعه یافته مورد استفاده قرار می گیرد و کشور ما ایران نیز چند سالی است در جهت تغییر نظام بودجه ریزی خود از حالت سنتی به بودجه ریزی عملیاتی است. برای ایجاد این تغییر ابتدا بایستی برخی مشکلات موجود از سر راه برداشته شود که این امر خود مستلزم طی زمان می باشد. در این مقاله با ارائه ی شرحی از روند اصلاحات در جهان، به تعریف و مقایسه ی بودجه ریزی عملیاتی با روش های قدیمی در ایران پرداخته ایم. سپس سیر بودجه ریزی در ایران و در نهایت چالش های موجود بر سر راه آن در ایران مطرح و برخی راهکارها ارائه شده است.
مقدمه
بودجه نمایانگر همه ی برنامه ها و فعالیت های دولت بوده و نقش بسیار مهم و حیاتی در توسعه ی اقتصاد ملی ایفا می کند. با توسعه ی وظایف دولت و افزایش سریع هزینه های دولتی و پیوند آن با وضعیت عمومی اقتصاد کشور، کنترل مخارج اهمیت خود را از دست داد و نیاز به بهبود در سیستم های برنامه ریزی، کنترل و مدیریت منابع بخش عمومی مطرح شد تا تصمیم گیرندگان بتوانند اطلاعات وسیعی در مورد نتایج عملکردها و هزینه های اجرای فعالیت ها داشته باشند. این موضوع موجب مدیریت مالی دولت شد. برقراری این شرایط نیازمند بهبود روش های بودجه بندی کنونی میب اشد. در این میان سیستم بودجه ریزی عملیاتی و برنامه ای را می توان برای بازنگری و ارزیابی مدیریت فعالیت های دولتی مطرح ساخت. وجه تمایز این سیستم با سیستم بودجه ای متداول تکیه ی این سیستم بر اهداف، نتایج و منابع حاصل از هر یک از اقلام هزینه ها و پاسخ دادن به این سوال است که درآمدهای دولت برای چه کاری خرج می شوند. گرایش به بودجه ریزی عملیاتی در سراسر جهان روز به روز در حال افزایش است .ایران نیز مانند سایر کشورها، بودجه ریزی عملیاتی را به منظور بهبود برنامه ریزی بودجه ای و مدیریت مالی خود پذیرفته است. انتظار می رود که استقرار بودجه ریزی عملیاتی دولت را شفاف تر و پاسخ گوتر سازد. اما در این راه مشکلات و چالش هایی وجود دارد، ازاین رو در روند کنونی باید اصلاحات اساسی صورت گیرد. در این مقاله سعی بر این شده تا این چالش ها شناسایی شود.
و در ادامه داریم:
روند اصلاحات بودجه بندی
بودجه ریزی عملیاتی، اهداف و مزایای آن
فواید بودجه ریزی عملیاتی
تحقق بودجه ریزی عملیاتی
سیر مراحل بودجه ریزی عملیاتی در ایران
مشکلات بودجه ریزی عملیاتی در ایران و برخی راهکارها
نتیجه گیری
فایل پاورپوینت 18 اسلاید
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 29 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 17 |
فقر
فقر مانند نیازهای اساسی ، یک مفهوم پویاست. کارل مارکس درباره مفهوم فقر می گوید فردی که در کلبه کوچکی می زیست و کاملاً احساس خوشبختی می کرد تا اینکه همسایه اش در کنار او کاخی بنا نمود. از همان زمان، کلبه نشین احساس محرومیت کرد. محرومیت نسبی محرومیتی است که از مقایسه سطح زندگی خودمان با یک گروه مرجع که درآمد های بالاتری دارد، ناشی می شود. فقر پدیده پیچیده ای است. به همان اندازه ای که محصول روابط اجتماعی و ساختار قدرت سیاسی است، نتیجه خواستها و تمایلات و انگیزه های تک تک افراد فقیر هم هست. کل اجتماع در فقر و نابرابری مسئول است اما خود فرد هم بی تأثیر نیست. اگر فقر و نابرابری را محصول روابط اجتماعی، ساختار قدرت و عملکرد فرد ارزیابی کنیم، آنگاه برای رفع آن نیز، باید سیاستهایی را مدنظر قرار دهیم که نقطه عزیمت آن با توجه به سه عامل فوق باشد. یعنی برای مبارزه با فقر هم باید به اصلاح روابط اجتماعی پرداخت و هم به اصلاح ساختار قدرت سیاسی و هم عملکرد افراد در قالب آنچه که امروز به آن توانمند سازی می گویند.
در مطالعه متون مربوط به نابرابری و فقر، ملاحظه می شود که تعریفی که از فقر می شود نقش مهمی در اتخاذ سیاستهای مبارزه با فقر دارد. اگر تعریف ما از فقر، فقر به مثابه محرومیت از درآمد باشد، فقیر کسی است که از تأمین درآمد ناتوان است و تمرکز ما بیشتر بر روی مسایل شکاف درآمدی و رفع این شکاف خواهد بود و به احتمال قوی سیاستهای حمایتی بیشتری مد نظر قرار می گیرد و نگرش ما کوتاه مدت می شود. ولی اگر فقر را، فقر به مثابه محرومیت از قابلیت تعریف کنیم، فقیر کسی است که ناتوان از خروج از وضعیت فقر است و تمرکز ما برروی شکاف قابلیتی و توانمندی افراد خواهد بود و در این حالت سیاستهایی مد نظر قرار می گیرند که معطوف بر رشد قابلیتهای فردی و توانمند سازی افراد است و نگرش ما بلند مدت بوده و محدوده فقر در نگاه ما وسیع تر می شود. بر این اساس است که تفکر و برداشت ما از فقر مهم جلوه می کند و به نظر می رسد که برای مبارزه با فقر مهمترین مرحله، اصلاح نگرش در مورد مسأله فقر است.
1-2. انواع فقر:
از لحاض زمان:
فقر موقتی: ناشی از یک حادثه است.
فقر دایمی: قابلیت انتقال میان نسل ها را دارد.
از لحاظ وسعت:
فقر موردی: منطقه خاصی را در بر میگیرد.
فقر فراگیر: منتطقه وسیعی را در بر میگیرد.
از لحاظ کیفیت:
فقر مادی
فقر معنوی
سایر جهات:
فقر مطلق: ناتوانی مطلق در تامیین نیازهای ضروری
فقر نسبی: فقری که ناشی الز طبقه بندی بر اساس خط فقر است.
فقر شرم اور: ناشی از بد نامی است.
و در ادامه داریم:
خط فقر
علل فقر در ایران
نقش ریسک در تداوم فقر در ایران
نقش انگیزه های فردی در تداوم فقر
نقش قدرت سیاسی در فقر
نقش روابط اجتماعی در فقر
فقر و ساختار قدرت جهانی
مقایسه فقر قبل و بعد از انقلاب
مبارزه با فقر در ایران
فایل ورد 17 صفحه
دسته بندی | فایل های لایه باز و PSD |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 5131 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
طرح لایه باز کارت ویزیت مبل فرشی(فتوشاپ)
کیفیت بارزولیشن 300
psd
قابل ویرایش با فتوشاپ
cmyk
تعداد فایل یک عدد
فونتهای بکار رفته Mj_Titr DF ,یاقوت
9*6 طرح لمینت
دسته بندی | هنر و گرافیک |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 621 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 22 |
کوبیسم:
کوبیسم یا حجم گری، انقلابی ترین و نافذترین جنبش در هنر دنیای مدرن،بویژه در نقاشی است که توسط دو هنرمند،یکی اسپانیایی،(پابلو پیکاسو )دیگری فرانسوی(جرج براک) در سال های ۱۹۰۷ و ۱۹۰۸ پایه گذاری شد.اگرچه ظاهر کوبیسم و ایده های درونی آن در طول سال ها تکامل یافته و مبانی زیبایی شناختی کوبیسم طی هفت سال شکل گرفت،اما این مکتب، ویژگی های عمومی و خاص خود را در گذر زمان به تمامی حفظ کرده است. نقاشی های کوبیست با به کارگیری اشکال هندسی که طرحها را مسطح و هموار می کنند و با استفاده از سطوح فضایی خرد شده و یا اشکالی که روی شکل های مجاورشان می غلتند و یا از آنها عبور می کنند،حس مبهمی از فضا را می آفرینند.مورخان هنر، غالباً از کوبیسم به عنوان تأثیرگذارترین جنبش هنری نیمه اول قرن بیستم یاد می کنند.
اکسپرسیونیسم انتزاعی:
این اصطلاح که در حدود سال 1950 رواج یافت ، توصیف گر جنبشی در هنر انتزاعی است که طی سال های دهه 1940 در نیویورک ابداع و رواج یافت. این اصطلاح به برخی از آثار نقاشی "کاندینسکی"به کار می رود . اما نخستین بار هنگامی که برای آثار" ارشیل گورکی" و "جکسون پولاک "به کار رفت ، فراگیر شد.
این نقاشان بیشتر در دیدگاه هایشان مشابهت داشتند تا سبک آثارشان .مشخصات این دیدگاه عبارت بود از قیام علیه وابستگی به سبک های سنتی یا فرآیند های از پیش تعیین شده شیوه کار ، چشم پوشی از آرمان اثر هنری مبتنی بر معیار های قراردادی زیبا شناختی ، روح ستیزه جویانه خود اتکا و نیاز جدی به آزادی خود انگیخته در تجربه هنری . این جنبش بسیارمتاثر از سبک تاشیسم (پاشیدن رنگ روی بوم) بود و طی دهه های 1950 و 1960 تاثیر زیادی بر هنر کشورهای اروپایی گذاشت. شاخص ترین چهره و مهمترین نقاش اکسپرسیونیسم انتزاعی را "آرشیل گورکی "هنرمند ارمنی متولد 1904 می دانند که در سال 1920 به آمریکا مهاجرت کرد .او به تعالیم سزان و سپس تجربیات کوبیسم آشنا بود . ولی در سال های 1930 تحت تاثیر پیکاسو به سوی سورئالیسم متمایل گشت، سپس با آغاز جنگ به نحو متهورانه ای به کشف و تجربه پرداخت.
و در ادامه داریم:
دادائیسم:
فوویسم:
د استیل
پاپ آرت
فوتوریسم
سو رئالیسم یا فراوفراواقعگرایی
آپ آرت
باروک
کلاسیسیسم
رو کوکو
نئو کلاسیسیسم
رمانتیسیسم
امپرسیونیسم یا دریافت گرایی
رئالیسم
نئوامپرسیونیسم یا نودریافت گرایی
پوینتیلیسم
هنر مفهومی
هنر زمینی
فایل ورد 22 صفحه