دسته بندی | فایل های لایه باز و PSD |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 6674 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
رچسب عرقیات گیاهی لایه باز قالب دار گلاب (گلاب قالب دار)
برنامه مورد نیاز فتوشاپ
قابل ویرایش
فرمت فایل psd
رزولیشن 300
مناسب برای چاپ
*برنامه های مورد نیاز برای ویرایش winrar و فتوشاپ
اندازه 18*6.5 سانتی متر
دسته بندی | آموزشی |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 4146 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 134 |
مقدمه
* اولین گام در تهیه یک مقاله علمی-پژوهشی انتخاب موضوعی است که چیزی به علم اضافه کند. یک پژوهشگر تازه کار ممکن است تصور کند یک موضوع با اهمیت در زمینه مدیریت مانند TQM یا CRM یا موارد دیگری از این دست یک موضوع بسیار علمی و قابل توجه است. بنابراین مطالعات گسترده در این زمینه و استفاده از چندین و چند منبع داخلی و خارج، تلخیص، مقایسه و ارزیابی و نتیجه گیری از این منابع یک پژوهش کامل و جدید را شکل می دهد اما این بزرگترین اشتباهی است که برای نگارش یک مقاله علمی-پژوهشی بدان دچار می شوید. انتخاب یک موضوع بزرگ و گسترده از عهده یک مقاله خارج است و انتخاب یک موضوع گسترده برای یک مقاله اشتباه است.
* جهت نگارش یک مقاله علمی-پژوهشی و درج آن در مجلات معتبر داخلی یا ISI رعایت برخی نکات الزامی است. پژوهش علمی را با روش صحیح پژوهش می شناسند و بخاطر داشته باشید همیشه روش پژوهش از موضوع پژوهش مهمتر است. بهترین موضوع اگر با روش صحیح مورد پژوهش قرار نگیرد و با روش صحیح نگارش نشود فاقد هرگونه اعتبار و ارزش علمی است.
موضوعات مورد بحث
ü چرا باید یک مقاله علمی نوشت
ü از کجا شروع کنیم
ü اصول نگارش علمی
ü ساختار مقاله
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 184 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 60 |
مدیریت دانش، مدیریت دانایی یا مدیریت اندوختههای علمی : Knowledge management به معنای در دسترس قرار دادن نظاممند اطلاعات و اندوختههای علمی است، به گونهای که به هنگام نیاز در اختیار افرادی که نیازمند آنها هستند، قرار گیرند تا آنها بتوانند کار روزمره خود را با بازدهی بیشتر و موثرتر انجام دهند. مدیریت دانش شامل یک سری استراتژی و راهکار برای شناسایی، ایجاد، نمایندگی، پخش و تطبیق بینشها و تجارب در سازمان میباشد. برنامه اجرایی مدیریت اندوختههای علمی بر این دو جزء اصلی بنا میشود. ازآنجا که تحقیقات کاربردی در حوزه مدیریت دانایی نسبتاً جدید است، در این خصوص تعریف خاص و دقیقی که مورد قبول محققین قرار گیرد وجود ندارد. آنچه مسلم است آن که میتوان با آشنایی با تعاریف گوناگون، ابعاد و مصادیق این امر را بیشتر شناخت و آن را بهتر به کار گرفت.
یکی از شاخههای فرعی اقتصاد دانش است؛ مدیریت دانش، کاملاً یک روش جدید مدیریت را معرفی میکند. این مفهوم بر تبدیل موهبتهای عقلانی کارکنان و سازماندهی نیروهای سودمند درونی اعضاء کارکنان – نیروی رقابت و ارزش جدید- عمل میکند. مدیریت دانش بر پیوند اطلاعات با اطلاعات، اطلاعات با فعالیتها و اطلاعات با فرد- برای تحقق اشتراک دانش (از قبیل دانش ضمنی و دانش صریح) توجه دارد؛ و با مدیریت اطلاعات کاملاً متفاوت است. کارکردهای سنتی کتابخانه؛ گردآوری، پردازش، اشاعه، ذخیرهسازی، بهرهبرداری از اطلاعات مدرک به منظور فراهم آوردن خدمت برای جامعه است. در دوره اقتصاد دانش، کتابخانه به عنوان گنجینه دانش بشری، سهیم شدن در پیشرفت دانش و حلقه ارتباطی مهم در زنجیره پیشرفت دانش خواهد بود. در قرن بیست و یکم کتابخانهها بطور اجتناب ناپذیری با موضوع جدید مدیریت دانش مواجه خواهند بود. مدیریت دانش در کتابخانهها میباید بر پژوهش و توسعه دانش، ایجاد پایگاه دانش، مبادله و اشتراک دانش بین کارکنان کتابخانه (از جمله کاربرانش)، آموزش کارکنان کتابخانه، تسریع پردازش صریح از دانش غیر صریح و تحقق اشتراک آن تمرکز کنند. تعریف مدیریت دانش: مدیریت دانش رویکرد نظام مند یافتن، درک و استفاده از دانش برای دستیابی به اهداف سازمانی است و از طریق کاهش زمان و هزینه آزمایش و خطا یا تکرار، ایجاد ارزش میکند.
دادهها نقاط بیمعنی در فضا و زمان هستند که هیچگونه اشارهای به فضا و زمان ندارند. دادهها شبیه رویداد حرف یا کلمهای خارج از زمینه (بدون رابطه) میباشند. دانایی مجموعهای از شناختها و مهارتهای لازم برای حل مسئلهاست، لذا اگر اطلاعاتی که در دست است بتواند مشکلی را حل کند میتوان گفت دانایی وجود دارد. ضمن اینکه دانایی باید امکان تبدیل به دستورالعمل اجرائی و عملی شدن را داشته باشد. «نوناکا» بر این اعتقاد است که دانش ضمنی کاملاً شخصی بوده، رسمی کردن آن بسیار مشکل است، از این رو انتقال آن به دیگران به آسانی مؤثر نیست. به عبارت دیگر، دانش ضمنی در قالب ذهنیتها، مهارتها و توانمندیهای افراد و سازمان متبلور میشود (مهدیزاده ملاباشی، تورج، «سنجش جایگاه دانش سازمانی در زنجیره ارزش سازمانهای استراتژی محور»، ۱۳۸۸) یکی از تعاریف ساده مدیرت دانش :علم بعلاوه تجربه برابر با دانش است.
دسته بندی | صنایع نفت و گاز |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 166 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 82 |
1- در نقشه لوله کشی گاز میبایست محل, قطر دودکش و پنجره در پلان مشخص و رنگ بندی با سایزینگ لوله ها مطابقت داشته باشد.
2- کروکی, آدرس و زیربنای ملک دقیق و کامل در نقشه ها مشخص گردد.
3- جهت شمال پلان از کوچه به سمت ورودی ملک ترسیم گردد.
4- با رعایت بند 3 در تمامی نقشه ها میبایست جهت شمال پلان و ایزومتریک نمایش داده شده باشد.
5- نقشه های تهیه شده توسط مجری میبایست خوانا, بدون قلم خوردگی, پلان معماری مطابق با واقعیت و با مقیاس مناسب باشد.
6- انجام بازرسی نهایی پرونده های فاقد برگه پیش بازرسی مجاز نیست.
7- مقیاس نقشه ها 1/100 و بر روی کاغذ A3 باشد.
1- انجام بازرسی پرونده های فاقد علمک مجاز نیست.
2- فاصله هوایی بین شیر قفلی ابتدایی لوله کشی ساختمان تا شیر قفلی سر علمک تا مصرف 25 متر مکعب در ساعت 50 سانتی متر لحاظ گردد.
3- در صورت انشعاب دو یا چند رایزر از یک علمک فاصله افقی دو رایزر 12 سانتی متر رعایت گردد.
4- محور رایزر و علمک هم راستا باشد.
5- فاصله هوایی بین رایزر روی علمک تا دیوار پشت آن حداکثر 5 سانتیمتر باشد.
1- روی دیوار همسایه نباشد.
2- اجرای دیوار پشت کنتور الزامی است.
3- برای هر واحد مسکونی یک کنتور مجزا اجرا گردد.
4- جهت اجرای جا کنتوری با ظرفیت G10 به بالا بایستی با شرکت گاز هماهنگ شود.
5- در ساختمانهایی که کنتور در راهروی ورودی قرار می گیرد, محل نصب کنتور توسط درب از واحد مسکونی تفکیک شده و تمهیدات لازم برای تهویه دائمی هوا پیش بینی گردد.
1- در صورتیکه قطر لوله گاز بیشتر از قطر استاندارد اجرا گردد همانند اجرای لوله با قطر کمتر از قطر استاندارد لوله برش داده میشود.
2- اجرای شیر قفلی در ابتدای لوله کشی الزامی است.
3- در عبور لوله گاز از چارچوب دربها که با خرابی قاب صورت می گیرد, پس از انجام لوله کشی تمهیدات لازم برای استحکام چارچوب (قاب) درب انجام پذیرد.
4- حداکثر طول لوله اصلی از علمک تا کنتور 25 متر باشد.
5- اجتناب از اجرای لوله به صورت بارفیکسی
6- لوله بعد از کنتور بیرون ملک نباشد.
7- عبور لوله از دیوارهای باربر با غلاف فلزی دو سایز بالاتر از لوله اجرا گردد و فضای بین لوله و غلاف با مواد عایقی مانند قیر پر شود. همچنین دو سر غلاف باید با استفاده از لاستیک, مسدود و درون غلاف جوش نباشد.
8- شیر اصلی روی رایزر پایین رونده اجرا گردد.
9- تعداد اتصالات پشت سر هم از دو عدد بیشتر نباشد.
10- اجرای لوله رابط بین علمک تا کنتور به صورت روکار باشد.
11- در صورتیکه اجرای قسمتی از مسیر لوله کشی به صورت توکار اجتناب ناپذیر باشد, میبایست بازرسی لوله کشی به صورت زیر صورت گیرد:
i. پیش بازرسی
ii. پایان جوشکاری و نظارت مصالح
iii. نوار پیچی و تست
12- لوله, شیر آلات, اتصالات مجاز لوله کشی گاز مطابق استانداردهای ذکر شده در بند 4-4-17 مبحث 17 مقررات ملی ساختمان می باشد.
13- برای کلیه ساختمانهای عمومی و خاص از لوله های بدون درز استفاده شود.
14- تایید لوله کشی گاز ساختمان پیش از انجام نازک کاری, نصب درب و پنجره و شیشه و پیش از قابل سکونت شدن ساختمان غیر قابل قبول بوده و بازرسی ها و تأیید آن باید پس از انجام مراحل فوق و قابل سکونت شدن ساختمانها انجام گیرد.
15- اگر در زمان اجرای لوله کشی گاز استفاده از ملک همسایه اجتناب ناپذیر باشد بایستی از همسایه رضایت محضری اخذ شود.
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 796 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 45 |
تاریخچه
* یادگیری سازمانی و سازمانهای یادگیرنده از واژه هایی هستند که بیش از 20 سال از طرح آنها توسط دانشمند بزرگ عرصه مدیریت و پدر یادگیری سازمانی یعنی گریس آرجیس نمیگذرد .
* سازمان یادگیرنده سازمانی است ماهر و خلاق ، دانش را به چنگ می آورد و در سر تا سر سازمان انتقال می دهد ، رفتار خود را اصلاح می کند و از تجربه گذشته یاد می گیرد و این مهم از طریق ایجاد و بسط دانش و بینش جدید و مشترک تحصیل می گردد.
مقدمه
* در عصر حاضرباتوجه به پیشرفتهای علم و فناوری و رشد تکنولوژی دانشمندان دریافتند که یادگیری رمز اساسی بقا و پایداری در سیستم رقابتی تجارت جهانی است.
* تجربیات گذشته نشان می دهد که در هزارة سوم موفق ترین سازمان ها آن هایی هستند که در زمرة سازمان های یادگیرنده قرار می گیرند . سازمان یادگیرنده یک نظریة جدیدمدیریتی است که پیتر سنگه از اساتید دانشگاه MIT درسال 1991 آن را ارائه کرده است.
تعریف سازمان یادگیرنده:
سازمان یادگیرنده،سازمانی است که دارای توانایی ایجاد،کسب و انتقال دانش است و رفتار خودش راطوری تعدیل میکند که منعکس کننده دانش و دیدگاه های جدید باشد.
ﺳﺎزﻣﺎن ﻳﺎدﮔﻴﺮﻧﺪه ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ در آن ﻳﺎدﮔﻴﺮی، ﻧﻴﺎز ﻫﻤﻴﺸﮕﻲ ﻛﻠﻴﻪ ﻛﺎرﻛﻨﺎن ﺗﻠﻘﻲ ﻣـﻲ ﺷـﻮد و در آن ﺿﻤﻦ ﺗﺎﻛﻴﺪ ﺑﺮ آﻣﻮﺧﺘﻦ ﭼﮕﻮﻧﻪ آﻣﻮﺧﺘﻦ و ﺟﺬب وﺗﻮزﻳﻊ داﻧﺶ ﻧﻮ، ﺑﻪ ﺧﻠﻖ و ﺗﻮﻟﻴﺪ اﻃﻼﻋﺎت و داﻧﺶ ﺟﺪﻳﺪ وﻣﻮرد ﻧﻴﺎز ﭘﺮداﺧﺘﻪ ﻣﻲ ﺷﻮد و ﺗﻤﺎﻣﻲ اﻳﻦ داﻧﺶ ﻫﺎ در رﻓﺘﺎر و ﻋﻤﻠﻜﺮدﻫﺎ ﻣﺘﺠﻠﻲ ﻣﻲ ﮔﺮدﻧﺪ(ﻗﻬﺮﻣﺎﻧﻲ1383)