دانلود فایل

پاورپوینت,مقاله,پی دی اف,تحقیق,جزوه دانشگاهی,,نمونه سوال,دانلود رایگان

دانلود فایل

پاورپوینت,مقاله,پی دی اف,تحقیق,جزوه دانشگاهی,,نمونه سوال,دانلود رایگان

دانلود مهندسی فاکتورهای انسانی و ارگونومی

برخی مشکلات معمول در صنایع شامل طراحی نامناسب محل کار ، عدم انطباق بین قابلیتهای کارگر و الزامات شغلی، وجود محیط کار و مشاغل زیان آور ، طراحی نا مناسب سیستم انسان –ماشین و برنامه های ضعیف مدیریت می باشد
دسته بندی فنی و حرفه ای
فرمت فایل docx
حجم فایل 158 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
مهندسی فاکتورهای انسانی و ارگونومی

فروشنده فایل

کد کاربری 23094

مقدمه

برخی مشکلات معمول در صنایع شامل طراحی نامناسب محل کار ، عدم انطباق بین قابلیتهای کارگر و الزامات شغلی، وجود محیط کار و مشاغل زیان آور ، طراحی نا مناسب سیستم انسان –ماشین و برنامه های ضعیف مدیریت می باشد. این مشکلات منجر به ایجاد مخاطرات در محل کار ، ضعف سلامتی کارگران ، صدمات ناشی از کار با تجهیزات ، معلولیتها و در عوض کاهش بهره وری کارگر و کیفیت تولید و افزایش هزینه می شود. کاربرد موثر ارگونومی در طراحی سیستم کاری می تواند تعادلی را بین ویژگی های کارگر و نیازهای شغلی برقرار کند.

این علم ، گستره وسیعی را در زمینه طراحی کار ، ابزار ، تجهیزات ، ماشین آلات ، ایستگاه کار و سیستمها در موارد مختلف صنعتی ، آموزشی ، ورزشی و غیره در بر گیرد. هدف ارگونومی آن است که در طراحی ابزارو وسایل کار و سیستمهای فنی و تولیدی نیز در طراحی محیط کار ، نیازها و خصوصیات جسمی وروحی انسانها در نظر گرفته شود تا در عین نیل به افزایش بازدهی تولید ، به سلامت و بهداشت و راحتی انسانها نیز به بیشترین حد توجه شده باشد

ارگونومی یا مهندسی فاکتورهای انسانی از دو کلمه یونانی»Ergo« به معنی کار و «Nomos» به معنی قانون و قاعده مشتق شده است و در لغت به معنای قانون و قاعده کار است ارگونومی کوششی است در جهت تناسب کار با انسان هدف اساسی از این علم, بهبود بخشیدن به نحوه کار, روش های کار و وسایل کار و انطباق بخشیدن آنها با خصوصیات روانی و بدن انسان است

اگر این استرس ها در محیط کاری بیش ازاندازه و از حد عادی خود تجاوز کند نتایج نامطلوبی نظیر اشتباهات کاری، ایجاد حوادث و کاهش سلامتی جسمی و روانی افراد خواهد داشت. با رعایت اصول ارگونومی، فشار کار و خستگی های بی مورد کاهش می یابد و کارایی افزایش پیدا می کند. ارگونومی (مهندسی فاکتورهای انسانی) عملی نسبتاً جدید است که با علوم مختلف در ارتباط است.

ستون فقرات

به طور کلی در کارهای عملی به ویژه درمحیط های کارگاهی و حتی اداری بیشتر ناراحتی های کمر به علت فشاری است که به روی دیسک پدپد می آید. دیسک مانند بالشی است که بین دو مهره متوالی ستون فقرات قرار دارد و درون آن مایع روغنی شکلی وجود دارد که اطراف آن را غشاء محکمی فرا گرفته است. دیسک ها ممکن است شکننده شوند و مایع درون آنها به خارج تراوش کند، این مایع روی نسوج ستون مهره فشار وارد کرده و ایجاد ناراحتی و درد می کند. نشستن غلط و صندلی نامناسب تخریب دیسک ها را تسریع می کند. از دیگر مواردی که موجب آسیب ستون فقرات و دیسک ها می شود کار کردن غلط است، به ویژه هنگام خم شدن به پهلوها دو اثر مخرب پدپد می آید.

۱- فشار بیشتری به کمر وارد می آید.

۲- دیسکِ بین مهره ها، به طور نامتجانس فشرده می شود (توزیع نامتناسب فشار روی دیسک)

ستون فقرات از۳۳ مهره که به وسیله مفاصل بین مهره های به همدیگر متصل شده اند تشکیل شده است و شامل۷ مهره گردنی،۵ مهره کمری،۱۲ مهره پشتی،۵ مهره متصل به هم بنام استخوان خاجی و۴ مهره متصل به هم بنام استخوان دنبالچه ای است. فشار روی دیسک (صفحات بین مهره های) هنگامی که زاویه به۱۰۰ تا۱۲۰ درجه افزایش یابد کم خواهد شد. معمولاً کمر درد انسان به علت های زیر به وجود می آید:

- نشستن غلط به روی صندلی های نامناسب

- بلند کردن اجسام به طریق غلط یا بلند کردن اجسام سنگین و حمل آنها.

- بیماری های ستون فقرات، نارسایی های مادر زادی اندامی، فشارهای روانی- استرسی و فقر حرکتی.


دانلود دانلود پاورپوینت نظریه بازیها

نظریه بازی بازی مشارکتی بازی دینامیک
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل ppt
حجم فایل 461 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52
دانلود پاورپوینت نظریه بازیها

فروشنده فایل

کد کاربری 23133

تعریف : نطریه بازی ها عبارت است از مطالعه مسائل تقابل

به عبارت دیگر نظریه بازی ها عبارت است از بازی راهبرد ها نه بازی بر اساس شانس .

اجزاء نظریه بازی ها عبارت است از :

1- بازی کن ها ( تصمیم گیرنده ها)

2- انتخاب (عملی امکان پذیر)

3- نتیجه (سود-جایزه-....)

4- انتخاب بهترین نتیجه

مسائل در تئوری بازی ها را می توان به بخش های زیر تقسیم کرد:

1- بازی های ایستادر مقایل بازی های دینامیک( در بازی های دینامک نظم در تصمیم گیری مهم است).

2- بازی مشارکتی در براربازی های غیر مشارکتی (در بازی غیر مشارکتی هر بازیکن بطور مستقل تصمیم می گیرد در صورتی که در بازی مشارکتی تصمیم

کار برد نظریه بازی ها را می توان در زمینه های زیر یافت:

1-تئوری تصمیم گیری

2- راهبر دهای دفاعی

3- مدل های تجاری

4- آنالیز سیاست عمومی

5- سیستم های زیستی

6- محاسبات توزیع

7- شبکه های مخابراتی

به صورت گروهی گرفته می شود)

و در ادامه داریم:

بازی مشارکتی

بازی دو نفره


فایل پاورپوینت 52 اسلاید

فایل به صورت مسائل ریاضی گونه به صورت ماتریس و نقاط زینی و برنامه ریزی خطی بیان شده است.



دانلود دانلود پاورپوینت رایانش ابری

تعریف محاسبات ابری معرفی لایه های مختلف انواع مختلف محاسبات ابری مزایا ونقاط قوت
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل ppt
حجم فایل 8319 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 64
دانلود پاورپوینت رایانش ابری

فروشنده فایل

کد کاربری 23133

مقدمه
تعریف محاسبات ابری
مثالی از محاسبات ابری
معرفی لایه های مختلف
انواع مختلف محاسبات ابری
موارد استفاده
مزایا ونقاط قوت
امنیت
نمونه ای از پدیده ی محاسبات ابری
شکل های آماده سازی
معرفی شکل ها
نقاط ضعف
همکاری شرکت در این زمینه

محاسبات ابری یک تکنولوژی جدید است که به تازگی از طرف شرکت های مختلف ازجملهمایکروسافت ،آمازون ،ای بی ام و...عرضه شده است.

محاسبات ابری به گونه ای سیستم های توزیع شده و موازی اطلاق می گردد که مجموعه ای از کامپیوترهای مجازی را که به یکدیگر متصل هستند شامل میشود

محاسبات ابری ساختاری شبیه یک توده ابر دارد که بواسطه آن کاربران میتوانند به برنامه های کاربردی از هر جایی از دنیا دسترسی داشته باشند. بنابراین، محاسبات ابری میتواند با کمک ماشین های مجازی شبکه شده، بعنوان یک روش جدید برای ایجاد پویای نسل جدید مراکز داده مورد توجه قرار گیرد. بدین ترتیب، دنیای محاسبات به سرعت به سمت توسعه نرم‌افزارهایی پیش می رود که به جای اجرا بر روی کامپیوترهای منفرد، بعنوان یک سرویس در دسترس میلیون ها مصرف کننده قرار میگیرند.

فایل پاورپوینت 64 اسلاید


دانلود دانلود پاورپوینت کاربردهای شبکه های حسگر بیسیم

شبکه های حسگر بیسیم کاربرد های شبکه های حسگر بیسیم تقسیم بندی شبکه های حسگر بی سیم
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل ppt
حجم فایل 876 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36
دانلود پاورپوینت کاربردهای شبکه های حسگر بیسیم

فروشنده فایل

کد کاربری 23133

مقدمه

WSN ها مجموعه‌ای از گره‌های محاسباتی نسبتاً ارزان با اندازه فشرده هستند که شرایط محیطی محلی یا دیگر پارامترها را سنجیده و این اطلاعات را به منظور پردازش مناسب به نقاط مرکزی ارسال می‌نمایند. گره‌های WSN (WNها) قادر به حس کردن محیط، ارتباط با گره‌های مجاور و در بیشتر موارد قادر به انجام محاسبات پایه بر روی داده‌های جمع‌آوری شده می‌باشند.

تقسیم بندی شبکه های حسگر بی سیم

شبکه‌های بی‌سیم دسته اول (C1WSN):

سیستم‌های مبتنی بر شبکه تقریباً ثابت که از مسیریابی داینامیک هم در بخش‌های بی‌سیم و هم سیم‌دار شبکه بهره می‌گیرند. سیستم‌های نظامی معمولاً به این دسته تعلق دارند.

شبکه‌های بی‌سیم دسته دوم (C2WSN):

سیستم‌های نقطه به نقطه (ستاره‌ای) که از مسیریابی استاتیک بر روی شبکه‌های بی‌سیم بهره می‌گیرد. عموماً تنها یک مسیر از WNها به گره انتقالی وجود دارد (WNها گره‌های وابسته هستند) سیستم‌های کنترل اقامتی یا محلی معمولاً به این دسته تعلق دارند.

و در ادامه داریم:

ویژگی های C1WSN

ویژگی های C2WSN

گستره کاربرد های WSN دسته اول

نمونه ای از کاربرد های WSN دسته اول

گستره کاربرد های WSN دسته دوم

نمونه ای از کاربرد های WSN دسته دوم

استاندارد (ZigBee) IEEE 802.15.4)

تفاوت پروتکل های ZigBee و بلوتوث

کاربرد های خانگی

اتوماسیون ساختمان

اتوماسیون صنعتی

کاربرد های پزشکی

کاربرد های نظامی

برخی دیگر از کاربرد های شبکه حسگر بی سیم

فایل پاور پوینت 36 اسلاید


دانلود دانلود فایل سیستم عامل ها

تاریخچه سیستم عامل اهداف سیستم عامل وظایف سیستم‌عاملdos ویندوز95 ویندوز NT زبان های پیاده سازی سیستم عامل
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 83 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 71
دانلود فایل سیستم عامل ها

فروشنده فایل

کد کاربری 23133

فصل اول:کلیات

فصل دوم: انواع سیستم عامل از نظر تاریخچه

فصل سوم:انواع سیستم عامل از نظر ساختار

فصل چهارم برسی سیستم عامل های موبایل

سیستم عامل چیست ؟

سیستم عامل مهمترین برنامه ای است که بر روی یک کامپیوتر اجراء می گردد و امکانات لازم به منظور اجرای هر نوع برنامه دیگر را فراهم می نماید .

سیستم عامل (به انگلیسی: Operating System) با حروف اختصاری OS اساسی ترین برنامه سیستمی است که مدیریت کلیه منابع سیستم را به عهده گرفته و زمینه ای را فراهم می سازد که برنامه های کاربردی می توانند بر روی آن نوشته شوند .

سیستم عامل اصلی‌ترین و مهمترین نرم‌افزار در یک کامپیوتر است که مدیریت منابع سیستمی را بر عهده دارد . سیستم عامل برنامه بزرگ و مفصلی است که ارتباط بین کاربر و اجزای سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر از طریق آن برقرار می شود . برای مثال ایجاد پرونده های مختلف و نوشتن آنها بر روی دیسک ، ایجاد تغییرات در آنها ، حذف آنها از روی دیسک ، ایجاد امکاناتی جهت استفاده از کامپایلرها و مفسرهای مختلف ، آوردن برنامه‌ها به حافظه RAM و فعال کردن آنها و نظارت بر نحوه اجرای آنها ، فرستادن نتایج به دستگاههای خروجی از جمله اعمالی است که توسط سیستم عامل انجام می گیرد .

سیستم عامل دارای فرمانهایی است که کاربر با صدور هریک از آنها ، عمل خاصی را از سیستم عامل می خواهد و سیستم عامل نیز کار مورد نظر را انجام می دهد؛ مثلا" ، برای ذخیره یک فایل بر روی یک دیسک یا بازیابی فایل از روی دیسک با صدور فرمان از طرف کاربر سیستم عامل اطلاعاتی را که باید بر روی دیسک نوشته شوند ، خود با غالب خاصی بر روی دیسک نوشته و شماره شیارها و قطاع‌های مربوط به آن را نیز با روش خاص خود به روی دیسک یادداشت می کند ، یا به هنگام بازیابی اطلاعات ، با آگاهی از روش ذخیره سازی و با استفاده از شماره شیارها و قطاع‌ها به اطلاعات لازم دسترسی پیدا می کند .

دلایل ایجاد سیستم عامل

یک سیستم کامپیوتری پیشرفته از یک یا چند پردازنده ، مقداری حافظه اصلی ، دیسک ها ، چاپگر ها ، صفحه کلید ، صفحه نمایش ، واسط های شبکه ای و دیگر دستگاه های ورودی و خروجی تشکیل شده است . این اجزا در کنار یکدیگر یک سیستم پیچیده را به وجود آورده اند . نوشتن برنامه هایی که تمامی این عناصر را مدیریت کرده و از آنها به طور صحیح ، بهینه و کارآمد استفاده نماید ، کار بسیار مشکلی است . اگر هر برنامه نویس مجبور باشد با مفاهیمی نظیر نحوه کار دستگاه های ورودی خروجی گوناگون آشنا باشد ، بسیاری از برنامه ها هرگز نوشته نخواهد شد . به همین دلیل ، از سالها قبل به وضوح مشخص بود که باید روش هایی یافت که برنامه نویسان را از پیچیدگی های سخت افزار دور نگه دارد . تلاش های گسترده ، منجر به ایجاد یک لایه نرم افزاری روی سخت افزار شد که همه اجزای سیستم را کنترل نموده و کار برنامه نویسان را راحت تر کند . به این لایه نرم افزاری سیستم عامل می گویند.

-4-1اهداف سیستم عامل

- سهولت
سیستم عامل استفاده از کامپیوتر را ساده می‌سازد. این بدان معناست که مثلاً کاربر یا برنامه نویس بدون درگیر شدن با مسائل سخت افزاری دیسکها، به راحتی فایلی را بر روی دیسک ذخیره و حذف کند . این کار در واقع با به کاربردن دستورات ساده‌ای که فراخوان های سیستمی (System Calls) را صدا می‌زنند انجام پذیرد.

در صورت عدم وجود سیستم عامل کاربر و یا برنامه نویس می‌بایست آشنایی کاملی با سخت افزارهای مختلف کامپیوتر (مثل مانیتور فلاپی - کی بورد و غیره) داشته باشد و روتین هایی برای خواندن و نوشتن آنها به زبان سطح پایین بنویسد. از این جنبه به سیستم عامل به عنوان ماشین توسعه یافته (Extended machine) یا ماشین مجازی (Virtual machine) اطلاق می‌شود که واقعیت سخت افزار را از دید برنامه نویسان مخفی می‌سازد.


- کارآمدی
هدف دوم سیستم عامل مدیریت منابع (Resource Management) می‌باشد, یعنی سیستم عامل باعث استفاده بهینه و سودمند از منابع سیستم می‌گردد. منظور از منابع: پردازنده‌ها ,حافظه‌ها ,دیسکها, ماوس ها چاپگر ها , فایلها , پورتها و غیره هستند. یک سیستم کامپیوتری منابع نرم افزاری و سخت افزاری بسیار دارد که ممکن است در حین اجراء برنامه لازم باشند , سیستم عامل همانند مدیر منابع عمل کرده و آنها را بر حسب نیاز به برنامه‌های مشخصی تخصیص می‌دهد.


- قابلیت رشد

سیستم عامل باید به نحوی ساخته شده باشد که به طور موثر توسعه, آزمایش و معرفی قابلیتهای جدید سیستمی را بدون ایجاد مزاحمت در خدمات جاری , میسر سازد.

سیستم عامل یک رابط ( اینترفیس ) یکسان برای سایر برنامه های کامپیوتری ارائه می دهد. در این حالت زمینه استفاده بیش از یک نوع کامپیوتر از سیستم عامل فراهم شده و در صورت بروز تغییرات در سخت افزار سیستم های کامپیوتری نگرانی خاصی از جهت اجرای برنامه وجود نخواهد داشت، چرا که سیستم عامل بعنوان میانجی بین برنامه های کامپیوتری و سخت افزار ایفای وظیفه کرده و مسئولیت مدیریت منابع سخت افزاری به وی سپرده شده است . برنامه نویسان کامپیوتر نیز با استفاده از نقش سیستم عامل بعنوان یک میانجی براحتی برنامه های خود را طراحی و پیاده سازی کرده و در رابطه با اجرای برنامه های نشسته شده بر روی سایر کامپیوترهای مشابه نگرانی نخواهند داشت . (حتی اگر میزان حافظه موجود در دو کامپیوتر مشابه نباشد ) . در صورتیکه سخت افزار یک کامپیوتر بهبود و ارتقاء یابد، سیستم عامل این تضمین را ایجاد خواهد کرد که برنامه ها، در ادامه بدون بروز اشکال قادر به ادامه حیات و سرویس دهی خود باشند. مسئولیت مدیریت منابع سخت افزاری برعهده سیستم عامل خواهد بود نه برنامه های کامپیوتری. بنابراین در زمان ارتقای سخت افزار یک کامپیوتر مسئولیت سیستم عامل در این راستا اولویت خواهد داشت.

ویندوز یکی از بهترین نمونه ها در این زمینه است . سیستم عامل فوق بر روی سخت افزارهای متعدد تولید شده توسط تولیدکنندگان متفاوت اجرا می گردد. ویندوز قادر به مدیریت و استفاده از هزاران نوع چاپگر دیسک و سایر تجهیزات جانبی است.

فایل ورد 73 صفحه