دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 762 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 82 |
دانلود پاورپوینت با موضوع مکتب متعارف کینزی در اقتصاد، در قالب ppt و در 82 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
ایده های برجسته در مکتب متعارف کینزی
مدل IS-LM
بازار کالا و منحنی IS
بازار پول و منحنی LM
مدل IS-LM و نقش سیاستهای پولی و مالی
تعادل اشتغال ناقص در مدل کینزی
اثر پیگو
تلفیق نئوکلاسیکی Neo-classical synthesis
تفسیر مجددی از کینز: مدلهای عدم تعادلی
بحث کلاور و لیان هافوود
مبانی خرد اقتصاد کلان راجع به عدم تسویه بازارها
پول گرایی متعارف
نظریه مقداری بعنوان نظریه تقاضای پول
نظریه مقداری و تغییرات در درآمد پولی : شواهد تجربی
تحلیل منحنی فیلیپس با لحاظ نمودن انتظارات
رابطه بین مازاد تقاضای کار و بیکاری
منحنی فیلیپس با لحاظ نمودن انتظارات
منحنی فیلیپس با لحاظ نمودن انتظارات
دستاوردهای سیاستی منحنی فیلیپس با لحاظ نمودن انتظارات
فرضیه شتابگرا
هزینههای کاهش تورم برحسب تولید و بیکاری
نرخ طبیعی بیکاری و سیاستهای بخش عرضه
رویکرد پولی به نظریه تراز پرداختها و تعیین نرخ ارز
رویکرد پولی به تراز پرداختها با نرخ ارز ثابت
دستاوردهای سیاستی رویکرد پولی تحت نرخهای ارز ثابت
تعدیل خودکار و قدرت سیاستهای تغییر دهنده تقاضا
تورم بعنوان یک پدیده پولی بینالمللی
رویکرد پولی به تعیین نرخ ارز
قسمتی از متن:
تعدیل خودکار و قدرت سیاستهای تغییر دهنده تقاضا: رویکرد پولی پیشبینی میکند که یک مکانیسم تعدیل خودکار (بدون سیاست مصلحتی دولت) برای تصحیح عدم تعادلهای موازنه پرداختها وجود دارد. در مورد یک کشور کوچک که سیستم نرخ ارز ثابت را در مقابل بقیه دنیا دنبال میکند، عرضه پول این کشور تبدیل به یک متغیر درونزا میشود. با ثابت بودن سایر شرایط، کسری موازنه پرداختها منجر به کاهش ذخایر ارزی کشور و کاهش عرضه پول داخلی میشود و برعکس. بعبارت دیگر، جاییکه مسئولین مجبورند ارز خارجی را با پول داخلی در قیمت ثابت بخرند یا بفروشند، تغییرات در عرضه پول نه فقط میتواند ناشی از منابع داخلی (یعنی اعتبار داخلی) بلکه هم چنین ناشی از سیاست مداخله در موازنه پرداختها جهت حفظ نرخ ثابت ارز میباشد.
توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " مکتب متعارف کینزی در اقتصاد " می باشد که در حجم 82 اسلاید، همراه با نمودار، فرمول نویسی دقیق و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی درس اقتصاد کلان توسط دانشجویان رشته اقتصاد مورد استفاده قرار گیرد.
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 596 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 46 |
دانلود پاورپوینت با موضوع مکاتب اطریشی و پساکینزی در اقتصاد، در قالب ppt و در 46 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
مقدمه
سنت پژوهش مکتب اطریشی
نظریه مکتب اطریشی درباره ادوار تجاری
مدل میزس ـ هایک
عدم خنثایی پول
اختلالات ناشی از پول
اجتناب ناپذیر بودن رکود
منحنی اختلال پولی
بحران و آغاز رکود
اجازه دادن به رکود برای طی مسیر خود
ارزیابی مدل میزس ـ هایک
تورم و تجدید حیات مکتب اطریشی
انتقاد مکتب اطریشی از انتظارات عقلایی
مکتب پساکینزی
نقاط مشترک پساکینزیها
شکست تقاضای موثر
مبانی خرد اقتصاد کلان در مکتب پساکینزی
مدل قیمت گذاری هزینه متوسط
تورم: علت و علاج
درونزایی پول
کینزیهای بنیادگرا: ارتباط بین عدم اطمینان – پول – بیکاری
عدم اطمینان و زمان تاریخی
نظریه پولی تولید
تاثیرانعطاف پذیری قیمت – دستمزد
انتقاد پساکینزی به انتظارات عقلائی
مقایسه مکاتب اطریشی و پساکینزی
قسمتی از متن:
مکاتب اطریشی و پساکینزی دو جریان فکری اقتصاد کلان می باشند که خارج از تفکر اصلی بوده و معرف بخش عمده ای از 25 درصد از اقتصاددانانی است که با 75 درصد بدنه اصلی اقتصاددانانی اختلاف عقیده دارند.
هر دو آنها , ملاحظات و انتقادهای مشــابهی به جریان فکری حاکم بر اقتصاد کلان دارند. به عنوان مثال, هر دو مکاتب اطریشی و پساکینزی به طور جدی موارد ذیل را دنبال کردهانــــد: مصادیق و کاربرد ناآگاهی (جهلی که نمی توان آن را از بین برد), خنثی نبودن پول که تولید و مبادله را کاملاً تحت تاثیر قرار می دهد, و مسائل مربوط به تعدیل در اقتصادی که عدم اطمینان , زمان و پول نقش عمده ای در آن دارند. این ملاحظات عموماً توسط اقتصاددانان طرفدار جریان اصلی نادیده گرفته میشوند, بگونه ای که مساله عدم اطمینان را به مسئله ریسک تقلیل می دهند, اقتصاد پولی را با مشخصه های اقتصاد نهاتری مطرح می کنند و وضعیت های انتقالی و گذر را به عنوان شرایط تعادل در نظر میگیرند.
توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " مکاتب اطریشی و پساکینزی در اقتصاد " می باشد که در حجم 46 اسلاید، همراه با نمودار، فرمول نویسی دقیق و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی درس اقتصاد کلان توسط دانشجویان رشته اقتصاد مورد استفاده قرار گیرد.
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 710 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 44 |
دانلود پاورپوینت با موضوع کینز در مقابل مدل قدیم کلاسیک اقتصادی، در قالب ppt و در 44 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
اقتصاد کلان کلاسیک
تعیین اشتغال و تولید
تابع تولید کوتاه مدت
قانون سی
نظریه مقداری پول
نظریه عمومی کینز
قضایای اصلی کینز
تحلیل کینز از بازار کار
چسبندگی و دستمزدهای اسمی
انعطاف پذیری دستمزدهای اسمی
رد قانون سی توسط کینز
کینز و نظریه مقداری پول
قسمتی از متن:
با رد قانون سی و بازار کار کلاسیکها، نظریه کینز دیگر فرض نمی کند که تولید حقیقی از پیش و در سطح اشتغال کامل آن تعیین می شود.
اگر منحنی عرضه کل کاملا با کشش باشد سپس هر تغییری در تقاضای موثر که ناشی از افزایش در مقدار پول باشد، بدون هیچ اثری بر قیمت سبب افزایش تولید محصول خواهد شد تا اینکه اشتغال کامل حاصل شود. در حالت عادی، افزایش در تقاضای موثر بگونه ای است که تا حدودی اشتغال و تا حدودی نیز قیمت ها را افزایش خواهد داد.
توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " کینز در مقابل مدل قدیم کلاسیک اقتصادی " می باشد که در حجم 44 اسلاید، همراه با نمودار، فرمول نویسی دقیق و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی درس اقتصاد کلان توسط دانشجویان رشته اقتصاد مورد استفاده قرار گیرد.
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دسته بندی | روانپزشکی |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1144 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 82 |
برقراری ارتباط با دیگران برای بشر که موجودی اجتماعی است یک امر طبیعی و مهم به شمار میآید. از آنجایی که ما انسانها به شکل گروهی زندگی میکنیم، چه بخواهیم و چه نخواهیم دائماً در حال برقراری ارتباط با دیگران هستیم. همه اعمال ما نوعی ارتباط به حساب میآیند. تکان دادن سر، روی برگرداندن، اشارات چشمی یا بدنی و… هر یک میتوانند پیامی را به دنبال داشته و در برگیرنده انواع ارتباط و تعامل با دیگران باشند. حتی سکوت نیز در برخی مواقع میتواند نشانههای ارتباطی مختلفی را در برداشته باشد. همانطور که میدانیم ارتباطات زمانی کارآمد خواهند بود که به شیوه مثبت و سازنده برقرار شوند و در غیر این صورت دردسر آفرین خواهند شد. برخی افراد از برقراری ارتباط موثر ناتوان هستند چرا که عناصر ارتباط و عوامل موثر بر آن و موانع بر سر راه ارتباط صحیح را نمیشناسند. در این بروشور به اصول و چگونگی یادگیری مهارت ارتباط موثر با دیگران میپردازیم.
ضرورت مهارت ارتباط موثر:
برای کلیه فعالیتهای اجتماعی از جمله دوستیابی، ازدواج، تحصیل، اشتغال، بر طرف کردن نیازهای روزانه و … نیازمند برقراری ارتباط موثر با دیگران هستیم و اگر این مهارت را به خوبی نیاموخته باشیم، در اغلب فعالیتهای اجتماعی، آنگونه که میخواهیم پیش نرفته و رضایت ما تأمین نخواهد شد. به عنوان مثال اگر شما نتوانید با همسر، فرزند، والدین یا رئیستان به طور موثر ارتباط برقرار کنید. تعامل صحیحی بین شما شکل نمیگیرد و نمیتوانید صحبت یا ایدههای یکدیگر را درک کنید.
عدم توانایی برقراری ارتباط موثر باعث شکلگیری تعارضات بین فردی و در نهایت انزوا و تنهایی افراد خواهد شد. اما خوشبختانه یکی از اصول مهارتهای زندگی از جمله ” ارتباط موثر” آن است که قابل یادگیری بوده و همه میتوانند با فراگیری و تمرین آن عملکرد موثرتری در تعامل با دیگران داشته باشند.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 30 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
دانلود تحقیق با موضوع بلوغ
بخشی از این تحقیق
جوانی گلی است که جز یک دفعه در بهار عمر شکفته نمی شود . آفتابی است که طلوع آن در آسمان جیات شخص محدود است .
جوانی باران رحمتی است که در بهار عمر ، در بوستان حیات شخص می بارد . روح جوان مانند باز بلند پرواز ،در شبهای بهاران خروشان و مانند آتش سوزان است .
بلوغ ، موضوع نوینی نیست که در رشته های گوناگون علوم مورد توجه قرار گیرد بلکه از زمانهای دور مورد توجه اندیشمندان بوده است . سیر تاریخی مطالعه بر بلوغ و نوجوانی حاکی از آن است که از افلاطون و ارسطو نوشته های متعددی پیرامون این مطلب بدست ما رسیده چنانچه ارسطو معتقد است که این مرحله از زندگی ،مرحله رویا ها و خیالبافی ها و آرزوطلبی است . لازم به یادآوری است که تا پیش از اینکه دوره بلوغ مورد مطالعه جدی قرار گیرد بیشتر از جنبه نظری مورد بحث قرار می گرفت و کمتر به بعد علمی و تجربی آن توجه می کردند .
بلوغ به معنای تولدی دیگر در واقع به منزله دوره ای از حیات انسان تلقی می شود که به آن مرحله بی فراری ونابسامانی نیز می گویند .مرحله ای از زندگی فرد که در آن این نابسامانیها و آشفتگیها اجتناب ناپذیر است . البته وقتی که کودک در محیط سرشار از آرامش ،امنیت و محبت یک خانواده به حیات خویش ادامه می دهد این دوره آشفته ونابسامان را هم به خوبی و بدون هیچ گونه نظم و اختلالی سپری خواهد کرد وپابه عرصه دیگری از زندگی خود یعنی دوره بزرگسالی می نهد .
دوره بلوغ با دوران قبلی رشد تفاوت فاحشی دارد و این اختلاف در دو بعد روانی و جسمانی باید مورد توجه قرار گیرد . اگر چه تغییرات جسمانی زودتر به چشم آید ولی تحولات جسم و روان را نمی توان جدا از یکدیگر ساخت چرا که تغییرو تحولات بسیاری در این دو بعد لازمه شناخت شخصیت نوجوان است .
فهرست تحقیق
مقدمه
مفهوم بلوغ
سن بلوغ
ویژگیهای دوران بلوغ
تغذیه در سن بلوغ
تغییرات فیزیولوژیکی بلوغ
تحولات روحی دوران بلوغ
افزایش حساسیت روحی به مسائل زندگی
دوستیهای نوجوان
بلوغ و ازدیاد تفکر و تعقل
شکل گیری افکار و اعتقادات
برخورد با نوجوان و بلوغ
شکل گیری شخصیت
نتیجه گیری
فهرست منابع و ماخذ