هدف از این تحقیق بررسی ویژگی های عملکردی و عملکرد شغلی با فرمت docx در قالب 64 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
تعداد صفحات | 64 |
حجم | 110 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فهرست مطالب
مبانی نظری مربوط به عملکرد شغلی
عملکرد شغلی
چارچوب های عملکرد شغلی
ارتباط عملکرد شغلی با متغیرهای دیگر
توانائی و عملکرد شغلی
انگیزش و عملکرد شغلی
ویژگی های عملکردی و عملکرد شغلی
پنج ویژگی عمده و عملکرد شغلی
جایگاه مهار و عملکرد شغلی
سن و عملکرد شغلی
شرایط محیط و عملکرد شغلی
ویژگی های شغل و عملکرد شغلی
سیستمهای تشویقی و عملکرد شغلی
انگیزش
نظریه اسنادی
نظریه ناهماهنگی شناختی
نظریات هماهنگی
نظریه ناهماهنگی شناختی فستینگر
کاربردها
نظریه ناهماهنگی و فرایند تصمیمگیری
راههای کاهش ناهماهنگی
انگیزه پیشرفت
ویژگیهای افراد دارای انگیزه پیشرفت
پایداری در افراد با انگیزش پیشرفت بالا
و....
عملکرد در لغت یعنی حالت یا کیفیت کارکرد. بنابراین، عملکرد سازمانی یک سازه ی کلی است که بر چگونگی انجام عملیات سازمانی اشاره دارد. معروف ترین تعریف عملکرد توسط نیلی و همکاران ( 2008) ارائه شده است: (( فرایند تبیین کیفیت اثربخشی و کارایی اقدامات گذشته)).
طبق این تعریف، عملکرد به دو جزء تقسیم میشود: 1) کارایی که توصیف کنندۀ چگونگی استفاده سازمان از منابع در تولید خدمات یا محصولات است، یعنی رابطه بین ترکیب واقعی و مطلوب دروندادها برای تولید بروندادهای معین؛ و 2)اثربخشی که توصیف کننده ی درجه ی نیل به اهداف سازمانی است (رهنورد ، 1387) .
در تعریفی دیگر ، بویاتزیس (1982)، تعریف جالبی درباه عملکرد اثربخش ارائه نمود؛ بدین ترتیب که عملکرد اثربخش یک شغل عبارتست از حصول نتایج خاص یا دستیابی به نتایج خاص از پیش تعیین شده برای شغل (نظیر درآمد)، از طریق انجام اقداماتی خاص به طوری که مطابق با سیاست ها، رویه ها و شرایط محیط سازمانی باشد. عملکرد سازمانی به چگونگی انجام مأموریتها، وظایف و فعالیتهای سازمانی و نتایج حاصل از انجام آنها اطلاق میشود (حقیقی و همکاران، 1389).