هدف از این تحقیق بررسی عوامل موثر بر قیمت گذاری با فرمت docx در قالب 37 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
تعداد صفحات | 37 |
حجم | 163 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
فهرست مطالب
قیمت گذاری
اهمیت قیمت گذاری
عوامل موثر بر قیمتگذاری
اهداف قیمت گذاری
به حداکثر رساندن سود فعلی
به حداکثر رساندن سهم بازار
کشیدن عصاره بازار
پیشرو شدن از نظر کیفیت
مراحل قیمت گذاری
قیمت گذاری منعطف
حراج و مزایده
ارتقاء
فروش ها
قیمت گذاری منعطف در بازار الکترونیک
قیمت گذاری منعطف(پویا) در حراجی ها
مزایای قیمت گذاری منعطف در شرکت ها
تعیین قیمت های دقیق و درست
مزایای قیمت انعطاف پذیر برای مشتریان
استراتژیهای پیشرفته قیمتگذاری منعطف
قیمتگذاری منعطف مبتنی بر سفارش سازی
قیمت گذاری چند بعدی
قیمت گذاری گروهی
قیمت گذاری منعطف تشویقی(ترفیعی)
قیمتگذاری دو بخشی
قیمت گذاری بر اساس تخفیفات مقداری
چهارچوب نظری
پیشینه تحقیق
پیشینه تحقیقات انجام شده در داخل کشور
پیشینه تحقیقات انجام شده در خارج از کشور
به طور ساده قیمت گذاری یعنی تعیین قیمت برای کالا یا خدمت. قیمتگذاری فعالیتی است که باید تکرار شود و فرایندی مداوم و پیوسته محسوب میشوداین تداوم ناشی از تغییرات محیطی و عدم ثبات شرایط بازار است که لزوم جرح و تعدیل قیمت را ایجاد میکند. قیمت گذاری با هدف حداکثر کردن سود، افزایش سهم بازار، رهبری کیفیت، ادامه حیات و یا افزایش قیمت بازار صورت می گیرد.قیمت یکی از عناصر چهارگانه آمیخته بازاریابی (محصول- قیمت- فروش- توزیع) است. قیمت تعیین می کند که چه چیزی تولید شود وچه کسی آن را تقاضا کند
مهمترین وظیفه بازاریاب در قیمت گذاری شناخت رابطه قیمت و تقاضاست در حالت عادی برای کالای عادی قیمت وتقاضا رابطه عکس دارند عامل مهم دیگر در قیمت گذاری عرضه محصولات و قیمتهای رقباست.در محیط بسیار پویای بازار امروز، همگام با تغییرات محصول، بازار و رقابت در طول زمان، استراتژی های بازاریابی شرکت نیز باید تغییر کنند. چرخه عمر محصول، می تواند بیانگر تغییراتی باشد که شرکت در مسیر حرکت محصول در چرخه عمر خود، اعمال می کند. استراتژی های قیمت گذاری نیز باید با سایر استراتژی های شرکت هماهنگ باشند و همچنین مدیران باید بدانند چگونه قیمت مناسب را تعیین کنند.